|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Jag har problem med att få igång motorn till min BMW, M10B18 m. insprutning. Pumparna går och det blir rejält tryck i slangarna, men bilen startar inte av egen maskin. Men vi provade med startgas och då morrade den som en katt. Vi vet att vi har bensin fram till spridarna. Tändstiften ger gnista. Signal på kontakterna. Men! Spridarna har rätt motstånd, kan de ha satt igen sig ändå? Vi har ingen aning om vad som kan vara fel. STORA tack till alla som hjälper! MVH Erik | |
Eliminator |
Hej! Eftersom ni provade med startgas och den gick igång då så skulle jag tippa på att ni har läckage någonstans. Pröva leta med gasen vart det kan läcka. När jag sabbade 2 cylindrar på min topp så ville den inte gå igång utan att man höll lite gas men när man höll lite gas så gick den som en klocka. Pröva göra ett komp-test också. Mvh / 318i -84 BMW Nothing else |
|
Okej, ska göra det! Har även jagat rätt på nya spridare som jag ska köpa på fredag. Men jag tror inte att jag har läckage någonstans, men man vet aldrig, ska köra ett komptest när jag ändå är igång. Fler idéer på vad som kan vara fel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.