AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
993

Är det någon som lackat om sin baklucka? E39 sedan

Co
133
Corona
540im -99
Jag ska till och lacka om luckan pga. de högst ovanliga rostproblemen som den sortens luckor har.
Är det någon som gjort det och var har ni fått betala då?
Vet att det skiljer mycket mellan olika lackerare men jag vill ändå ha en fingervisning vad det handlar om innan jag ringer runt.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Fick betala 3300 kronor för det. Men då ingick även utbuckling av en skada i plåten samt lack av en del av stötfångaren. Hade det bara varit rost + lack på lite ställen tror jag nog det hade räckt med ca 2000:-

*BAWORAK*
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
I samband med annan reparation och lackering av framdörr, upptäckte verkstan en så´n där skojig gåochrepamednyckelskada på framflygeln. Lackar om den oxå för 500:-. Det är ju lite mindre än en baklucka kanske.

Göran

FWD - Nej tack!
loftahammar
Jag fick betala 2500kr men då ingick även blästring och 2st bucklor,billigt och det vart bra...:)

St
80
Storfoten
530 XDT - 17
Jag fick både ny huv och baklucka på rostskyddsgarantin...

BMW 4ever
rf
74
rfi99
525iA -01
Låter ju billigt och bra... Har ni lämnat in bilen som den är eller har ni själva monterat ner plast etc på bakluckan för de priserna?

Och hur bra blev jobbet?
Rost har ju en benägenhet att komma tillbaka lite kvickt....
loftahammar
Jag monterade bara ner nummerplåt och insidan av luckan sen körde ja bara in bilen, fick tillbaka den 2 dar senare, resultatet blev väldigt bra...

rf
74
rfi99
525iA -01
Var hade ni rost på bakluckan?
På min ser det ut som att det kommer från skarven vid bakluckan.
Är det inte så att plåtarna är limmade där?
Då blir det ganska knepigt att blästra och få det bra...
loftahammar
japp hade oxå vid skarven, på båda sidorna av reg plåten, men är man riktigt noga så går det att få bort...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.