|
|
|
|---|---|
|
Hei Er det noen som vet hvordan varsellyset for bremseklossene fungerer (E23)? Den begynte plutselig å lyse hele tiden selv om følerene er helt nye. Og hvorfor er det 2 ledninger til følerene + jord??? Alle andre biler har jo kun 1 ledning + jord... Har målt at det ikke er noen kortslutning... Det enkleste er vel å skru ut lyspæren :-) Mvh Jan Erik [Jeg VIL ha svenske BMW priser til Norge] :-) | |
|
Ingen som vet? Trodde svensker var experter på BMW jeg.. hehe Mvh Jan Erik [Jeg VIL ha svenske BMW priser til Norge] :-) |
|
|
Du bytte väl även varningskontakterna, när du bytte klossar? För när kontakterna slits, bryts strömmen mellan de två sladdarna och lampan lyser. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Du har en sensor vänster fram och en sensor höger bak. Har du kollat båda? Precis som VillaRosa skriver, är sensorn förbrukad när den har slitits ner så mycket att den börjar varna. Då är det bara att byta till en ny varningssensor (plus nya belägg givetvis!). Sedan kan det givetvis vara så att du har ett elektriskt fel någonstans i en sensor etc som ger felaktig varning.... Mvh |
|
|
sensorn fungerar så att när kabeln går av, genom slitage eller något annat så kommer lampan att tändas. Om du inte vill använda sensorn så ska du kapa sladdarna och sedan löda ihop dem. |
|
|
Jeg har en sensor foran, den var på 35 ohm... Sensoren bak var det ingen ohm på... Koblet ledeningen sammen, men lampen lyser fortsatt... Kanskje den også sjekker på en ohm verdi, siden det var litt 35 ohm på den ene? Noen som vet? Mvh Jan Erik [Jeg VIL ha svenske BMW priser til Norge] :-) |
|
Svärd |
Det är inte så att du måste stå med tändningen i läge 2 i 30 sekunder för att nolla felminnet?? Har för mig att jag läste det när jag läste på hur jag skulle byta mina belägg. I en rephandbok för 3-5 serien, men på beläggen står det att de passar femman också... Hoppas det hjälper! //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.