AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.385

Skall köpa M3 - Vad tror ni om denna?

bf
305
bfg
M3 SMG -02
Tjena,

Jag har flyttat till London och letar efter nästa bumsing... Jag har i stort sett bestämt mig för en M3 och hittade dena skönhet (min favorit färgkombination) : Länk

Vad tror ni om denna bil?
Saknar den någon utrustning (förutom Navi, TV, Bluetooth, Soltak och HK ljud)?
Vad är det för skillnad på en vanlig E46 M3 och en faceliftad E46 M3 (förutom LED ljusen)?

mvh,

Martin
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ja du får ju en schysst reg.skylt på köpet iaf... :)
Lars Jakobsson
Det är Dvd navin i 03:an...med uppdateringen som jag har i min så blir den helt underbar :p

Cd i gammla...

Annars skiljer det ingenting..

ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
Faceliften har annan baklucka, LED-bakljus, fjäderbensstag fram, DVD navigationsläsare samt saknar SMG emblemet i mittkonsollen om bilen ifråga har SMG låda vill säga.

Regskyltarna följer ägarna och inte bilarna, får han denna regskylt så lär han bli nöjd då den torde betinga ett ganska högt pris vid försäljning. Dom har helt sjukt höga priser på vissa kombinationer i UK

Eftersom bilen är registrerad mars -03 så är det tveksamt om det är en facelift, kolla så det inte bara är bytt baklysen..

Mvh Evers
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
evers , hur skiljer det sig mellan bagage luckorna ?
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Fått mer info om bilen nu, och nu finns bilder på Länk

Den är inte facelift, det var därför jag undrade vad som skillde och hur viktiga skillnaderna är...

Det som retar mig just nu är att den verkar ha kassett spelare fram... vem fan har kassetter längre?? Kommer koppla in iPoden med ice>link eller liknande men ändå, man vill ju kunna spela en skiva ibland också. Hur omöjligt är det att byta huvudenheten mot en annan BMW orginal (hatar "aftermarket" huvudenheter i E46an).

Jag undrar också vad det är för skillnader i bagageluckan och hur stor inverkan de nya fjäderbenstagen fram har?

Tacksam för all hjälp!

/bfg

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du kan byta huvudenheten mot en CD-dito.
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
Byta till Cd är inga problem.. tar några minuter och funkar direkt..

Bakluckan skiljer sej på listen över nr-skylten, denna går lägre ut mot bakljusen jämfört med denna som bara går lägs nersänkingen. finns en bild här: Länk

Fjäderbensstaget märker man nog ingen större skillnad utan, kan köpas hos BMW och monteras enkelt. Kostar ca 2-3000kr har jag för mej..

Mvh Evers
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Ja priser för personliga skyltar här är galna... vad sägs om £145,000 (runda slängar 2 miljoner kronor) för BIG 1?

Jag skulle kanske kunna få mellan £750 och £1000 för den skylten... kan man köpa LED bakljus, CD stereo och till och med ny slutburk till avgasystemet kanske...

Är det nån som har koll på ett bra forum här i England för BMW och eller M3? Ingen aning var jag ska börja leta efter en Business CD enhet...

/bfg
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
bfg;
www.ebay.co.uk alt www.ebay.de

Där finns BMW cd-stereo (oftast nya eller lätt beg.)

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
bfg: I mitt tyckte det bästa m3-forumet på nätet är www.BM3W.co.uk

När det gäller köp av cd-spelare så är Stephan helt rätt ute. ebay.co.uk eller .de.

bf
305
bfg
M3 SMG -02
Fan dom sålde den under näsan på mig... Skulle precis säga ja och betala handpenning och boka hämtning på lördag. Helvete!

Nu tittar jag på Länk och undrar om jag vågar köpa privat i nytt land... mycket osäkerhet här känns det som...

/bfg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.