|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| X-type diesel är väl framhjulsdrivem? | |
|
Det tror jag inte, men den 2.4 jag har nu är fyrdjulsdriven. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Det finns tyvärr framhjulsdrivna x-type. Själv har jag en xkr och anser att det är två olika divisioner mellan xk, xj, s-type och å andra sidan konsumentbilen x-type. Men det är ju å andra sidan stor "klasskillnad" på en 316 compact och en 750 e38 också. Med en modern xj eller xk, dvs efter fords uppryckning av märket så är det en helt underbar bil med en ovanlig kombination av både charm och kvalitet. |
|
| Jag kan skriva under på att Tretrettis bil är mycket snygg. Ser den då och då. Bor i samma område. | |
|
Blev nyfiken och kollade upp 30/30s modell. Jag förstår att man blir förtjust över en sådan motor. Jag förmodar att den kan ge en 550 en god match. :) Mvh Mikael |
|
|
Jag har viss erfarenhet av Jaguar, både inom familjen och genom goda vänner - och tyvärr får man leta efter större skräphögar när det gäller kvalitet och tillförlitlighet, och detta fortfarande. Men visst är de snygga :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| E38B12: Så dina erfarenheter baserade på ett fåtal exemplar väger tyngre än Dekra och JD Power? En kompis hade enorma elproblem med sin E38, felsignaler osv, men det betyder ju inte att alla E38 är kassa. | |
| Det är kanske gamla mentala bilder och avundsjuka skrönor från teknikens värld á 80-talet som ligger kvar och spökar. | |
|
Tack, Player! Var bor du? Jag håller till på Skinnarviksringen. Visst håller Jaguar ihop ofantligt mycket bättre sedan Ford tog över, men den där solida kassaskåpskänslan som tyska ingenjörer brukar kunna trolla fram är man inte bortskämd med. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
| Har en Jaguar Daimler 87a, där kan jag dock säga att kavlitén är skit. Renoverad toplocket 3 gånger i vår ägo på 7000 mil. | |
| Snajdaren; Mycket ovanligt, jag antar att vi pratar topplockspackning och ev ventiler här? De brukar hålla ganska bra på 3.6:orna, och om man nu byter brukar man ju dessutom uppgradera kvaliteten också. Men visst, -87 var ingen bra årgång, även om det ju främst är elektroniken som fallerar på dem. | |
| Tretretti: Länk | |
| Ah det är packningarna som går, allt annat har funkat som det ska sedan 1990. | |
|
Jaguar är nog in racer precis, men visst gör dom snygga bilar. Det är något klassiskt över deras karosslinjer som är tidlösa. |
|
|
Nu har jag äntligen återfått min pärla! Ny fin hö framdörr och hö framskärm omlackerad. Härligt att sitta skönt igen och känna det jämna, ryckfria draget. Jag måste dock erkänna att jag kom att tycka om jaggan mer under veckan. Med automaten i sportläge och fyrhjulsdriften var den inte så tokig. Nu måste jag bara komma tillrätta med att airbaglampan lyser konstant. Den släcks omedelbart efter start, men tänds igen efter 1 sek. Batteriet har ju varit bortkopplat, så det är väl något med det. Som tur är kan verkstan (inte BMW) koppla in sig och förhoppningsvis fixa till felet. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
>Jabbal Jag har haft alla tre bilarna. Kan bara säga att alla bilarna har sina brister små eller stora. Skulle aldrig välja annat än en e39 nu när jag "långtestat" alla tre. Vi bilägare brukar ju för övrigt inte ha tester som stämmer överens med resten av motorjournalisternas omdömen. Inte när en Volvo är med i testet i alla fall. Har nästan bara läst tester där S-type sågas totalt. Har en 99a så visst kvaliten kan ju ha blivit bättre senare. >Gorth trevligt med bilen tillaka, hoppas den blev snyggt lackad. -Phil |
|
|
Perfekt! Tack! Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.