AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.422

Luktar bensin vid stillastående..

lu
48
lupo
525tdsA -95
Har märkt att det börjat stinka bensin när man står still vid rödljus och annat från kupéfläkten, men när man kör så luktar det inte. Känns som ett läckage nånstans framifrån motorn, frågan är var? Nån som har en idé? Jag har inte sett att det rinner eller droppar under dock..
Eg
86
Egon84
535iA -92
Jag hade samma problem länge, lite bensinliukt när bilen står still, inget när man kör. Det visade sig vara en liten slangstump mellan tvvå rör som inte var tät.

Om du inte har gjort det sä skadar det inte att byta alla 15 år gamla slangar.
alain
Hej Lupo
Hade samma problem med min 750 92a.
det finns bakom toppblok 2 rör i gummi för inkomande bensin. en av dessa var för gamal. dom är cirka 5cm lång och lätt att komma åt. jag misstänker att det finns problem med dessa. kolla upp det och hör av dig.
lycka till.
MVH ((Alain))

((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..))
lu
48
lupo
525tdsA -95
Perfekt, tack för snabbt svar. Kommer du ihåg var dom sitter, är det en på varje sida eller 2 på samma ? Känns som att det luktar mest från förarsidan men jag kan ju iof inbillat mej det.
alain
hej lupo
båda gummirör är brevid varandra där under du fyller på vatten, du kan inte missa dessa. du ser dom bäst om du stor vid förarsida. det tag inte mer äm 10 minuter att byta. det bästa är att du byter båda.
lycka till.
MVH ((Alain))

lu
48
lupo
525tdsA -95
Tack alain, ska kolla detta nu snarast.

mvh Lupo
lu
48
lupo
525tdsA -95
Jepp, det va en av matarslangarna som släppte ut lite soppa, på med nya slangar å klämmor så va det fixat. Tack för tipsen.

Mvh//Lupo
alain
hej lupo
vällkommen åter om du har flera problemer.
MVH ((alain))

stma
Hej!
Undrar om man får störa med en följdfråga?
Jag har sagt det tidigare och säger det igen;
Varför ruttnar gummit upp på BMW fortare än på alla andra bilar (jag jämför med MB, Renault, Fiat mm)?

//Steve

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.