|
|
|
|---|---|
|
Hej har följt olika frågor och svar om fälgar, och tagit del av den fina tabellen med omräkning av fälgdiametern och däcksbredder, ET vet jag också vad det är MEN om jag väljer en helt ny fälg vad börjar jag med? har sett att jag kan ha ET 35-47 kan jag ha annat ET? finns det max och mininum ET för varje bilmärke?vi leker med tanken en fälg finns mad alla tänkbara ET även fälgstorlek och även fälgbredd vad ska jag tänka på som nr:1 ? nr:2 o.s.v. och vad blir till slut det optimala då jag utgår från org som är 225-55-16 ET47 och vi behöver inte ta hänsyn till skärmkanter som tar i o.s.v. vill bara veta vetai vilken ordning man väljer de olika ingridienserna MVH Uffe/bildock | |
|
ET förhåller sig ju till fälgbredden så det blir väl där man måste börja. Efter det bestämms vilken ET som måste till för att fälgen skall hamna rätt i hjulhuset. Efter detta kan man titta på diametern, 17, 18, 19 tum. När man vet fälgens bredd och höjd kan man räkna ut vilken däckdimension som blir rätt. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Mät först hur bred fälg som får plats, sen perfekt et för att det ska gå passa o gå fritt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.