AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
981

Koppla in mätare för olje temp och lambda.

Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Hello!

Någon som vet hur man gör när man kopplar in dessa två mätare?
Är det svårt?

MVH Rasmus

Paap Reeder
... för oljetemp måste du montera en givare i oljetråget. Kanske finns sådana som har givaren genom oljepluggen? ... eller så får man konstruera en sådan.

För lambdan måste du nog ha ett speciellt instrument typ Lambda-Link eller nått sånt.
Att bara ansluta en digivoltmätare utan "analysfunkton" ger innte så mycket info.

MVH /// Paap R
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Oljetemp borde man ju kunna sätta på pluggen. Typ nån sån här modell Länk . Annars finns ju också sån här adapterplatta Länk men jag vet inte hur det fungerar på våra motorer. Har ju ett sånt plastlock som man öppnar med 36 mm blocknyckel..

Lambdamätaren, är det en sån här du tänker på?

Länk

Är själv rätt sugen på att montera mätare, har inte kommit till skott än. Tänkte tillverka en plåt/kolfiberpanel under "färdatorn" i det facket. Har lirkat loss det och det finns bra med plats bakom det. Funderar på 3 mätare, oljetemp, tryck och lambda eller voltmäter. Dock så känns voltmätaren inte het. En liten multimeter ger ju den infon snabbt..

Skriv gärna och berätta hur du tänkte lösa det här! :)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Dessa VDO mätare på Länk (länka direkt fungerar ej, sandtler.se) som dem har verkar vara skitbra, "orginalstuk" och sjyssta priser.

Ska undersöka dessa lite närmare.
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Yes MD det är en sådan lambda mätare jag tänkte köpa. Jag får ta och spåna på detta, skriver när jag fåt ordning på de!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.