|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tycker det tar längre tid för oljelampan att slockna nu efter att jag bytt motor jämfört med den gamla , har därför tänkt att kolla trycket . Hur gör man det "lättast" & vad ska det vara för tryck ? Jag har en M30 på 3,5 liter med oljekylare , innan hade jag 3,0 utan kylare . Mvh Mattias . | |
Paap Reeder |
Tomg: 0,2-2,0 Bar "Varvstopp": 4,0-6,0 Bar Mät uppe vid oljetrycksgivaranslutningen. MVH /// Paap R |
|
Erfarenhetsmässigt så brukar det alltid vara backventilen i oljefilterburken som läcker om ditt tryck tar tid på sig att byggas upp. M30 med slutkörd oljepump är ovanligt även på extrema långmilare , backventilen däremot är vanlig som attan. kolla den är mitt tips. |
|
|
Så här fixa jag biffen Länk (Hoppas servern är på hugget..) Rätt snabbt och lätt gjort. På M60 motorn däremot så har slit och släng kvalitén börjat komma krypande så där kan inte fixa det lika lätt... //Magnus |
|
|
Kanontips 944_Driver! ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
Paap Reeder |
I biktstolen: ... jo! - jag bytte min oljepump ca -95 ... helt i onödan då det istället var denna backventil som krånglade. Därav det allmänt kända AP-begreppet: "Fastställ först felet ... - meka sedan!" MVH /// Paap R |
|
Tack för tipsen , ska kolla detta så fort jag får tid. Mvh Mattias. |
|
|
Här finnd en länk som ger lite mer detaljer för den som känner sig osäker! Länk |
|
|
Gjort denna "operation" på min 735:a och jag fick ner tiden till att oljetryckslampan slocknade från ca 8sekunder till ca 3-4sek... Mycket bra tips! Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.