AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.252

Slutburk till Z3 coupe´2,8?

Jo
166
Jocce81
540iA Touring, 1999
En arbetskamrat till mig har en Z3:a Coupé 2,8.

Är tyvärr ett hål på slutburken (förre ägaren har tydligen gjort nått innan min arbetskamrat köpte bilen, vilket har växt sig större).

BMW ville ha 6000 kr + Montering för grejerna, vilket lät lite väl kraftigt, borde väl finnas "pirat" som passar?

STORT plus om det är snygga slutrör, dock inget krav!

/Jocce

Ett gyllene tillfälle att skaffa sig ett skönsjungande system från antingen Basück eller Eisenmann.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Jo
166
Jocce81
540iA Touring, 1999
Fredrik:
Han är inte intresserad av att byta hela systemet, endast slutburken.

Vad ligger de i pris, och har du nån länk till nån hemsida, gärna med priser?

/Jocce

Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Ett eisenmann kostar ca 9000kr när det är hemma hos dig..jag har just köpt ett otroligt fint 4x76mm i raceutförande nu väntar monteringen. Lycka till.
Jo
166
Jocce81
540iA Touring, 1999
Som sagt, är inte intresserad av ett komplett system, endast slutburk!

/Jocce

Med det priset på en standard bakre burk hade jag ju hellre satsat på ett komplett rostfritt system.

Ett komplett Bastück system kostar från 429 Euro vilket innebär ca. 3900 kr och ett sådant system är rostfritt. Länk

Ett Svenskt alternativ är ett Ferrita system, tyvärr har de inga priser på sin hemsida.
Länk

Vill han ändå tvunget ha en original slutdämpare så leta på skroten.
Länk
Länk

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Eisenmann är bara slutburken..med ett extra rör för dubbelt utblås nej det är inte billigt..
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Jag kan erbjuda Hamann ljuddämpare / slutburk till Z3 2,8 för 5300:-
PMa vid intresse

Mvh
Razvan Terme

www.stylabilen.se
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Passar 99:ans slutburk på Z3 Coupe -98?

-98:ans ändrör är ju lite smalare, är det likadant med fästena mot resten av avgasröret?

Tycker mina pipor är lite väl små..=)

Mvh
Kristoffer
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Har nu monterat mitt Eisenmann system 4x76mm efter mycket slit med upptagande extrahål av spoiler det värt varenda krona som sagt inte det billigaste men kvalitèn i toppklass. Kan tilläggas att resten av systenet,,,,BMW original är redan i rostfritt är detta ett extra tillägg eller original? Ja glatt förvånad. Detta betyder ja har en rostfri bakre burk tillövers, röret mot caten kapad ca 400mm så där måste man "para" ihop den med röret mot caten antingen via svets eller övergående rör. Burken jag har har mera ljud låter fint som ett sportsystem, kanske för den i rostfritt. maila mig kent.e@swipnet.se om det finns intresse.
IQ
357
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Jag har åxå en burk liggandes i morsans garage nere i halmstad. Har för mig att det både är slutburk och kat, men jag är inte säker. Den ligger mest i vägen så du får den billigt, om det nu fortfarande är aktuellt?
Bara mejla iq3_14159@hotmail.com

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.