|
|
|
|---|---|
STi |
Är dessa fälgar lagliga på e30 "215-45-17 ET20" ? Misstänker att profilen är för hög är det 35 profil som gäller? Är ET lagligt då? |
| beror väl på hur låg din bil är..... men är den inte extremt låg så borde det funka med den et... | |
STi |
Det är 60/40 på bilen. Men frågan är ju om det ET är lagligt på bilen. Får ju inte påverka spårvidden för mycket som jag tolkat det. |
| mina är nog ännu lägre... har 9" bred med et 10 och 20... hade et 30 på mina gamla. 205-40-16... funkade klockrent för mig iallafall.. | |
STi |
Jo jag tvivlar ju inte på om det funkar eller inte, men frågan är som tidigare nämnt om det är tillåtet. Har läst att man bara får ändra spårvidden med +-15mm original et är ju 24 men sen tillkommer ju bredden på fälgarna och liknande ju... Någon som har koll på detta? |
| om du nu ska följa lagen så är dom inte det... då ska du ha 14" med typ 175 på.... bilprovningen bryr sig ej så länge dom inte ser däck mönster utanför skärmkanten. | |
STi |
>Men 15" är bilen reggad med. 195 50 15 |
STi |
Sen är det ju om det händer en olycka. Försäkringsbolagen letar ju brister för att slippa att betala ut pengar... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.