|
|
|
|---|---|
|
vem i sverige kan renovera en comon-rail diesel spridare? klarar det t. ex. branzells i karlstad? | |
| Prova med Dieselmeken Aneby El & Diesel annars finns det nya på Tyska Ebay | |
|
Jag hittade en verkstad i Arvika som kan fixa min spridare. Vi få se hur det går. Ebay är också möjligt, bra tips. Dieselmeken i Aneby var trevlig och vi pratade lite men hans råd typ gå till en verksad var lite onödiga. |
|
|
Jag köpte på ebay en spridare till bmw 525d år 2000 och den passade min 530d utmärkt. Bilen funkar bra nu men jag undrar, finns det någon skilnad? I ETK har jag kollat och de spridare har två olika artikel nummer, Bosch nr stämmer inte heller, men 525d spridare passar och har samma kontakt och utsände. Både 530d och 525d har M57 motorer så vad kan skilnaden i spridaren vara? |
|
|
Skillnaden är väl att den ena ger mera bränsle än den andra antar jag! |
|
|
Det är inte så bra i längden med en för liten spridare, hade det varit en bensinbil så hade den cylindern blivit överhettad snabbt... Mvh |
|
|
på en diesel så blir det bara mindre effekt på en bensinare blir det som du säger en överhettad kolv pga att det är bränslet som kyler kolven och inte som på dieseln där det är luften som kyler |
|
|
helgonet: tack för svar Det här är bra exemplar varför vi behöver en diesel only forum... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.