|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har sökt lite ang. ämnet men mest hittat lite äldre trådar. Jag undrar vilken typ av stol ni använder, hur ni upplever att den får plats osv? Har redan ett babyskydd som funkar, så jag tänker mest på "nästa" storlek av stol. Skriv gärna om era erfarenheter. Anders | |
| Vi använder Britax Freeway i baksätet. Fungerar kanon. | |
| Vi använde också Britax freeway i E46, när barnen var i den åldern. | |
|
Har två olika, en Acta Graco som vi köpte innan vi hade e46:an och med den där bak är framsätet i det närmaste obrukbart. Barnet sitter dock kungligt med gott om plats för benen. Den andra en Britax Freeway som vi köpte efter att jag läst här på forumet att den skulle passa bättre...och det gör den, det fungerar. Kan till och med ha den bakom förarplatsen och sitta nästan normalt om man vill lämna något utrymme åt den lilles ben där bak. Fast jättemycket plats blir det dock ändå inte för den lilles ben nu på vintern med stora skor och så, samt ska han/hon sitta bekvämt där bak exempelvis utan allt för böjda ben för en längre resa så blir det till att flytta fram stolen så att det inte blir bekvämt att sitta framför...så helt perfekt blir det inte men funkar för kortare resor. Hade vi bara haft denna bilen hade jag nog övervägt att koppla ur airbagen och ha ett barn fram och det andra bakom så man fått två acceptabla platser för vuxna över men nu åker vi VW Multivan när vi behöver mer plats och det lär det nog bli mer av numera sedan två veckor sedan då vi behöver plats för tre bilbarnstolar! / Micke |
|
| Jag körde med urkopplad airbag på passagerarplatsen fram, där ett av barnen satt. Det andra satt bakom mig, i Britax Freeway. Min fru satt på högerplatsen i baksätet. Det fungerade alldeles utmärkt. Utrymmena var inget problem, men ingen i vår familj är några fyrtorn, så den lösning vi fastande för kanske inte räcker för långa personer. | |
|
Tack för era synpunkter. Jag undrar om någon kör med en nyare modell av barnstol. Jag tror inte att Britax freeway finns i sortimentet längre. Så nåt tips om nyare modell som passar vore bra! Anders |
|
|
Kan bara instämma att Akta Graaco (DuoFlex) funkar mindre bra för baksätesplacering eller mer exakt...den gör att framstolen blir mer eller mindre obrukbar. Annars en mycket bra stol. Bäst är att köra till en bra barnstolsaffär. Dom två affärer jag var i var mycket duktiga på vilka stolar som passar i olika bilar och följde gärna med ut till bilen och demonstrerade. ___ //Ulf |
|
| Britax Freeway finns fortfarande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.