|
|
|
|---|---|
kjelle81 |
Vågar jag duellera eller blåser han ifrån mig. |
|
Hello Kjelle81 Är ingen expert på området men nog fan skall du dra en 328:a org. om din 325:a är chipad. Men det beror ju helt och hållet på va det är för chip? Har du inte papper på vad din bil har nu i HK och vrid. Om jag inte har fel för min så hade du org. 192 HK och 245 Nm vid 4700r/min. 328:an har väl 193 HK och ett vrid på 275 Nm vid 4700. Rätta mig om jag har fel... Men som sagt innan när det gäller VS - frågor så är det bara att testa. |
|
|
Jag tror inte att du drar honom om han inte kör sämre än dig... :-D Sedan beror det lite på årsmodell också ( vanos eller 2xVanos m.m.) Min 328i har original ett vrid på 280nm vid 3.500 varv (2xVANOS = M52-TU motorn som kom -99). ~ det är alltid gratis ost i råttfällan ~ |
|
|
Det blir nog jämt. Men skulle jag satsa pengar på det skulle jag gissa på att 328:an vinner 9 av 10.... Men nu gissar jag bara förstås, kan vara så att ingen bryr sig särskilt mycket förstås :) Mvh Anders S. |
|
|
0-100 kanske 328:an blir lite svettig, sen drar den nog sakta men säkert ifrån några meter tror jag...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
kjelle81 |
Jag ser att jag skrivit lite tokigt, det är jag som har 328:n Ursäkta missen. |
Deliq |
Den som är snabbast att växla vinner, skillnaden är inte större än så. Ett par tiondelar snabbare till 100 såsas lätt bort vid en halvmisslyckad växling M V H // Deliq |
leino |
chippa din,då är du säker. bmw 4ever |
|
En 328 är överlägsen en 325 oavsett hur många chip/sportfilter/sportsystem den än har. 35Nm mer och vid lägre varvtal betyder massor. Jag har haft några 325-er och en 328, så jag borde veta vad jag pratar om. Ps. En 323 går minst lika bra som en 325. //Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.