AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.548

Läcker in vatten i bagageutrymmet

Fr
14
Fredrik_Stahl
525d Touring -06
Undrar om det fins fler som har problem med vatten i bagageutrymmet.
Bagageluckan, vid reservhjul och vid cd växlare o navigator.
Var kan det läcka in?

BMW 330 d 03
To
6
Tony.TFQ
320i-98
Har själv samma problem med min 320i års model 98. så om någon har något tips så e ja grymt tacksam.
Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Har samma problem! Vid reservhjulet så samlas en massa vatten. Tänkte ta den till en polare och fixa det, misstänker att en sk. plugg sittandes vid fåran där gasfjädrarna är, som håller bagageluckan sitter, borta eller inte tätar som den ska. Testa dig runt, spola gärna av bilen och kolla var den tar in vatten ifrån. På min kommer det uppifrån iaf. Lycka till!
Visa användare
192
Marios
Såg att du hade en touring och med min så har jag problem med bagagluckan och jag misstänker att det kan va andra underliggande orsaker till att det läcker in på din ögonsten! Som sagt testa dig fram, ta den till en OK mack (nånstans där du kan spola av med högtryck) och spola av och se vart den tar in vatten.
Fr
14
Fredrik_Stahl
525d Touring -06
Kan det vara takluckan som släpper in vatten? Har Ni taklucka?

Får ta en koll under veckan. Är lite orolig för navigationssystemet.
Testa att spola med högtryck i hjulhusen. Det kan hända att gummit som tätar runt stötdämparinfästningen kan ha flyttat lite på sig.
Kolla även alla tätningslister runt bagageluckan, se till att de sluter tätt.
Fr
14
Fredrik_Stahl
525d Touring -06
Tack för tipset. Ska kolla imorgon!
Återkom gärna med resultatet. Det måste finnas fler som lider av detta. Vatten tar ju sig in i den allra minsta lilla springa.

Dåliga svetsningar leder också till att vatten tar sig in.
Visa användare
192
Marios
Lyfter tråden igen... Med min så kom jag o en polare på att baklyktorna var bytta och ej orginal så de tätade dåligt baktill dvs emellan skruvarna som fäster lyktorna läckte H20 in! SÅ jag smeta på lite silicon (kisel?) och så var det ur världen! Så kolla hur det tätar bakom lyktorna om det läcker in från både vä. och hö. i bagageutrymmet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.