|
|
|
|---|---|
|
Jag är inne på mitt första bmw köp och undrar om denna bil är något för mej? Länk Vad ska jag tänka på? | |
|
Varför inte? Min första BMW blev en e39 528. Se bara till att gå igenom allt som står på beganatguiden, och se till att göra det noga.. kommer spara din några kronor.. Jag gjorde felet att inte varva ur min bil vid provkörning.. visade sig att den blårök som fan när man varvar.. kostar typ 4000 o fixa.. |
|
| låt inte milen skrämma dig.kan ju vara välservad o fin endå.och då menar jag att det finns många tusentals mil kvar o förbruka.men som sakt kolla upp noga med allt kvitton,service.osv... | |
|
530 är inte så lättsåld då det är en mellanmodell, folk som vill ha v8 köper 540. V8:an drar en massa bränsle och 530 är inte raketsnabb, annars en fin mycket bekväm bil. Men jag hade valt en 525 med sexa istället, mera ekonomi för slantarna och nästan lika snabb. Lägg några extra tusenlappar på en fin så du slipper lufta plånbokslädret för ofta. Den första BMW:n är den som stannar i sinnet... Några förslag: ---> Länk |
|
| min far har en manuell 530iT (m60b30) och den drar inte särskilt mycket sås, oftast under litern. | |
|
Jaha ja. Man får tacka för era svar. Nu står i alla fall bilen här utanför och den var helt ok att köra. Den gick väldigt tyst och fint. Får ringa förs.bolaget imorgon och fixa med det. Tack ska ni ha. Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.