|
|
|
|---|---|
kamelkungen |
Hej alla bmw älskare ! Har fått erbjudande om att köpa en 535 -02, har dock lite svårt att få en uppfattning om vad den är värd. Någon som har en aning?? Fakta ( allt jag vet ) All utr. inkl. 16:9 navi & dvd, vitt läder. 7000 mil på mätaren, import 2005. Bilen käns och ser extremt fin ut. |
kamelkungen |
Tjenare igen, Ingen som har någon ide? 120' ? |
| Fanns verkligen 535 -02 ! ? | |
|
Kamelkungen; Sedan eller kombi? Manuell eller Automat? Färg? Vitt = ljusgrått?! Skriv gärna mer utförligt vad "all utr." är - för vissa är det c-lås, elhissar och farthållare...Nån kompis som importerat den eller är det bilfirma? Tror du får mer/korrekta svar om du lägger den in Värderingavd. istället! ;) M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
DVDbaserad Navi kom till årsmodell 2003 = det är en 03: a, 535i E39 fanns inte som Touring = Sedan, 7000mil på mätaren = osäker om miltalet stämmer? Vitt läder = Individual eller är det som Stephan skriver Ljusgrått läder? Speciellt värdehöjande saker är läder och M-paket har den M-paket? Kika i Tyskland på motsvarande bilar så ser du nivån, €13915 kostar den billigaste 535i uttagen 2002 med under 10000mil på mobile (den finns i Belgien, saknar xenon + navi) så 120tkr är skämtsamt billigt. Stocktrader; Jag ser en Sv-såld 2003 535iA mest varje dag (den enda Sv-sålda 535i E39 som jag känner till) så visst finns dom. Stephan |
|
|
Stephan735i, visst styr tyska marknaden priserna i sverige i hög utsträckning. Dock verkar det i flera fall vara så att priserna är lägre i Sverige än i tyskland också. Det du inte räknar med och som är omöjligt att förutse är vilken prutmån som finns inbakad i utannonserade priser. Att kunna uppskatta de någorlunda korrekt är nyckeln till träffsäkra värderingar anser jag!..:) |
|
|
Simon; Variabeln, hur påverkar säljaren priset (privat, handlare, seriös oseriös) tycker jag du glömmer bort eller inte nämner, om dom 7000milen går att verifiera så går priset upp på 535: an annars ner betänkligt (för dom flesta, visa vill bara ha en billig bil och lär sig efter ett par år att köpa rätt lönar sig, så är det för mig till exempel. Jag visade med den Belgiska exemplet att priset 120tkr är svårt att uppnå, utan prut skulle den kosta 138tkr färdig i Sverige + risken med oförsäkrad antingen hela vägen hem eller innan bilen är regbesiktad, jag misstänker att det går att pruta en del på just den bilen med tanke på att den saknar vad dom flesta kräver = xenon och navi. Medan bilen tråden handlar om åtminstone har navi, bör även ha xenon om all utr stämmer vilket gör att den hamnar på en högre summa, i motsats till vad begguider säger är extrautrustning något som kostar även i andra eller tredje hand = du missar helt enkelt kunder om bilen är fel utrustad och färre möjliga köpare då blir det lägre pris jag missade 80tkr på grund att min etta saknade parkettgolv som hade kostat 20tkr? att lägga in som ett exempel utanför bilvärlden, han som köpte min 540i/6 E34 hade aldrig köpt den om den haft plyschklädsel. Gällande 535i E39 så är den en svårvärderad bil, i och med att den är okänd så är den svårare att sälja, folk vet inte om den och ställer in sig på 530i eller 540i, vilket gör att enligt min uppfattning 535i bör kosta mindre än 530i om du inte hittar en köpare som vill ha just en 535i eller du kan på något sätt övertyga en 540iköpare att din 535 är rätt bil, då krävs mycket utrustning eller speciell färg + lägre pris än motsvarande 540i, alltså jämför även med 530i E39 i Sverige, vad kostar motsvarande sådan. Det är bra att ta upp exempel när folk har köpt en bil till ett riktigt lågt pris precis som det är bra att ta upp köp till högt pris, men dom flesta affärer görs där i mellan. För en affär till lågt pris, krävs att du inte strular, du lägger ett bud i dag, tre veckor senare ringer säljaren att du får den, då missar du om du inte kunnat vänta och köpt en annan bil = gott om tid och/eller pengar då gör du bra affärer. Stephan |
|
kamelkungen |
STEPHAN: Ledsen att jag inte lämnade mer info, Sedan, vitt läder, 5 vxl ( fanns 6 på den modellen?? ) Ej taklucka. Visst har den gått längre än 7000 mil men tack vare den höga kvaliteten känns bilen som ny även om dne gått längre än 7' mil. Jag får köpa den för 105'kr. Är det bra pris? Vad kan den ha för marknadsvärde på svenska marknaden tror du? 540 ligger ju runt 140-150' ... |
735 |
Kamelkungen: Har bilen 7000 mil på mätaren, men har rullat längre??? Sedan som sagt mer info? Kan du bekräfta att bilen är en 02 el 03, är det en org navi el eft. monterad? Sitter M-paket på?? Ang pris är detta naturligtvis beroende på ovanstående frågor? Har bilen bara rullat 7´ , är en 02/03 och i fint skick, låter 105 som ett mycket bra pris. Tror dock inte bilen kommer springa iväg om du ska sälja bilen med lite "vinst".. |
kamelkungen |
Det är en 02:a med orginalmonterad navi. Vet ej om den har m-paketet, ska titta på den i veckan. Återkommer. |
| Om nu mätaren är manipulerad så hade jag hoppat över denna bil. Kommer bara vara problem den dagen du vill sälja den vidare. | |
kamelkungen |
Hej Den har m-paket... är 105' bra pris? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja det är det om bilen rullat 7000 mil, vilket inte är troligt, kan lika gärna rullat mer än det dubbla vilket är mera normalt. Så då är frågan om det fortfarande är ett bra pris. Ett garanti/serviceutdrag från BMWs databas krävs för att styrka mätarställning. Mycket bil för 100 papp om historiken är korrekt, tyvärr så brukar försäkringsbolagen klassa den som en 540 vilket ger en onödigt hög premie trots ganska stor hkr skillnad. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.