AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
769

BMW 325 Cab -01 <- Vad ska jag se upp med vid köp?

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Tjena!

Efter att ha avverkat 9st ganska så seriösa bilar de senaste åren av olika tillverkare och modeller (främst VAG och Mercedes) så har jag nu börjat fundera på en beemer.

Just nu så väljer jag mellan Merca CLK Cab och BMW 325 Cab (e46). Dumt fråga - men vilken ska man välja?
Jag som är VAG-åkare är van vid en STABIL bil utan småproblem och irriterande småfel. BLir jag en missnöjd BMW-ägare?

Vad ska man leta efter för fel på en 325 cabbe?

Mycket tacksam för svar!

Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Dåligt med svar här.......???

personligen så hade jag valt e46:an.. e46 är inte världens mest välbyggda och det finns en del småfel på den och det mest irriterande är nog rosten... vet däremot inte hur det är på cabarna men dem övriga har haft rostproblem... men det bmw:n har som mercan saknar är nog körglädjen.. styrningen är perfekt likaså väghålling och allt anant vilket gör att man bara vill köra vidare och vidare :D
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Du har ju Begagnatguiden att läsa i samt just denna avdelning av forumet där många saker kring e46:or avhandlas.

Har inte haft en vanlig e46a så jag vet faktiskt inte om cabbarna skiljer sig så mycket från dom andra vad det gäller småfel, eller större fel för den delen.

Själv är jag väldigt nöjd med min och har inte haft några bekymmer heller.

kan inte ge dig bättre tips än det dessvärre. Hoppas att du hittar något som du kan trivas med och att det blir en BMW så klart!! :-)

Niklas

Fransosen
Ro
108
Rojjan
-96 M3 3.2 Coupe
-69 Camaro SS
Väcker liv i denna tråd...
Jag ska åka ner till Tyskland på söndag för att eventuellt köpa en 325 cab -01. Någon som har tips på nåt speciellt man bör kolla på just den bilen? Den ägs av en privatperson (första ägaren).
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Då ska jag bara meddela att jag la ner mina 325 tankar o köpte mig en 330iM cab -02 istället.... =)

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
"lägre än glocalnet och hårdare än he-man"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.