|
|
|
|---|---|
|
Jag älskar fullkomligt E32 med 3,5 liters sexan. Är påväg att införskaffa en sådan igen med manuell låda. Hjälp mig...om jag vill få den ännu piggare. Hur ska jag gå till väga. Har ni några bra tips? trimkam, planad topp, turbo eller kompressor eller vad? Vad är de billigaste resp. dyraste? Vilket är de effektivaste? Och vilket är de mest prisvärda tycker ni? Jag vill inte ha en bil som bli för hetsig häller. Prestanda som ligger i närheten som 740 räcker för min del. | |
jimmy/bmw |
trimmkam, racekattar, avgas, och en mappning så hakar du nog på en en e32 740 Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd! |
Paap Reeder |
... ger 15-20 hk ... inget som märks i vanlig trafik i a f ... och inte kommer man ikapp en 740 med 289 DIN på utgående axeln. MVH /// Paap R |
| de råder delade meningar då med andra ord :) | |
jimmy/bmw |
Ja tror nog de snare ger 30-35hk och det räcker för att ha snarlik prestanda som en 740 e32 om du har manuell låda. Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd! |
| Alpinas och Hartges versioner av M30 3.5 ger omkring 260 hk, är det någon som vet exakt vilka modifikationer som gjorts med dem? | |
|
Jo jag hade tänkt att bara ha manuell låda :) kan ju inte ha automat på en så trevlig bil...även om de vore bekvämt :) Men 260 hk från Hartges och Alpina låter ju rimligt...men de är frågan om man kommer upp i den nivån ändå :) |
|
|
Turbo. 0,5 i ladd så har du ca 300hk.. Turbo är inte ett alternativ, det är en självklarhet! |
|
| jo visst...men kostnad...och om jag är okunnig på att installera sådant...då är de ju värre! | |
|
Ja då är det värre. Men är man lagom kunnig kan man få en instllation att ladda 0,5 för runt 5k Turbo är inte ett alternativ, det är en självklarhet! |
|
|
Någon som har lite foton på M30 turbobyggen? Helst snikvarianter.. ;) Anton |
|
| Vore de bara inte enklare med en kompressor :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.