|
|
|
|---|---|
|
Hur f*n får man bort skattemärket lätt, nån som har tips. Jag höll på i ca tio minuter, men de ända som lossnade var små bitar. de hela slutade med att jag beställde en ny nummerplåt. Daniel Länk | |
|
Ett rakblad brukar duga :) Fungerar det inte få man värma med en varmluftspistol eller hårtork. Mvh/ Niclas |
|
|
Ok, tack för svaret. Daniel Länk |
|
| Osthyvel fungerar också mycket bra. Såtillvida det inte är de nyaste skyltarna med försänkningar för skattemärket. | |
| varm den litte innan brukar underlätta rejällt , fick ta tjejens hårtork när jag skulle ta bort mina =)) | |
|
Tips! Jag brukar sätta mitt skattemärke på en stor fet tejpbit (tejp modell större eltejp)och sedan klippa bort överflödig tejp runt kanterna. Sedan är det busenkelt att dra bort skattelappen när det är dax för byte. Nu kanske en del undrar om den inte lossnar av sig själv vid tvätt osv och visst man behöver kanske inte stå med högtrycken i flera minuter på lappen när man tvättar. Har kört den här principen i kanske 7-8 år och aldrig har skattelappen försvunnit för mig. |
|
|
Brukar passa på när jag är och tvättar bilen att ta högtryckstvätten på riktigt nära avstånd och blåsa bort det. Hållar man tvätten nära blir det bra tryck. //Roffa |
|
| Va ambitiösa ni är. Jag kladdar bara dit det nya mörket över det gamla. Har jag en bra dag syns inte ens det gamla... ;-) | |
| Jag brukar använda en ny och vass morakniv. Annars kan man ju sandblästra bort märket :) | |
|
Som Player, sätter jag det nya över de gamla. Sen när det blivit några lager är det lättare att ta bort "hela bunten", särskilt med litet värme. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Brukar också göra som Gorban, ta en vass morakniv o skära bort det. | |
| Morakniv + lite T-röd för att tvätta bort gammalt klister! | |
|
Jag har hört att varmluftspistol skall fungera...men då måste man köpa en sådan på classes först, tror det finns för 150-200kr ? ...men tråkiga pengar bara för skattemärket. Iförsig så tänkte jag renovera upp mina övermålare gångjärn till en stor klädgarderob :-D |
|
|
Vadåå, betalar ni skatt !? Jag gör som de flesta, sätter dom på varandra. |
|
|
Vägskatt, ja. Ingen rolig utgift, jag får pröjsa ca 2700kr för min tunga M540iA Touring. Vansinne! Annars lägger jag skattemärken ovanpå i 3 lager inna jag tar bort dom helt från skylten. Det enklaste är att värma skattemärket med en varmluftspistol, klistret mjuknar tillsammans med märket & avlägsas lätt med en kniv eller mejsel. Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
Sen kan man ju beställa en ny nummerskylt oxå så blir det nytt och fint =) Ca 60kr/år ___ BMW 740iA Länk |
|
|
nr 1 är rakblad nr2 lite varmt vatten o gnugga bort överflödigt klister nr3 torka tort |
|
| klistra över :P | |
|
Värm lite med med hårtork, sedan kan man lyfta av det lätt med hjälp av en smörkniv i plast. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.