AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.005

TWS 10-60 castrol! hjälp!

Sida 2 av 2
La
133
Laths
M3 GT -95
Lasse Karlsson:

Ja du jobbar nog inte som raketforskare iallafall.

Hade någon hällt 5W-50 i min M-motor så hade jag strypt vederbörande. Motorn är en ren ingenjörskonst och skall behandlas därefter med tanke på vilka oerhörda prestanda den har.

Sen har commander_krill rätt i det han säger de rekomenderar Castrols Edge 10W-60. Man måste inse att det inte är någon vardagsbil man kör.

Mvh;

Christofer
Personangrepp av detta slag gör man på LUNAR, ok?
La
133
Laths
M3 GT -95
Visserligen kanske man skulle göra det... men att sitta här och häva ur sig korkade saker och fakta som INGEN i världen kan stå bakom borde också vara förbjudet.

Förlåt Lasse.

Christofer
Lasse Karlsson
Tjena Lahts!

Först och främst grattis till dig om du är raketforskare!! Varför anser du att jag häver ur mig saker jag inte har en aning om????? Du behöver bara gå in på Castrols hemsida och titta vad Castrol och därmed BMW rekomenderar till sina motorer!! Om du gör detta kommer du att få reda på, att TWS 10W-60 endast rekomenderas till BMW M5 E39 fram till Mars 00!! Detta för att denna modell fram dit hade problem med stor oljeåtgång och därför ville man använda en "tjockare" olja för att minska detta problem!!

Sen om du tittar vad man rekommenderar till samma modell 01 och framåt så kommer du att hitta SLX LongTec och inte EDGE 10W-60!!! Sedan är det då tempberoende(ute) lite det man väljer, men banrejsar man inte, vilket jag inte gör med min maskin så klarar man sig bra på em 0W-30 olja!!

Med detta i ryggen hajar jag inte, varför du i stort omyndigförklarar mig, då jag hade en 5W-50 olja i bilen!!!! Den är ju fan bättre än din 10W-60 olja i vårt klimat om man som sagt inte vrålkör bilen!!! Sen har min så kallade "hempulare" jobbat på BMW och är erkännt duktig!! Säger han att Mobil Formula 5W-50 räcker utmärkt till min bil, så tror jag honom!!! I övrigt kan jag bara säga att jag är väl medveten om att det är en högprestandabil jag rattar!!! För även om jag inte styr raketer, så är jag inte född igår!!!

HA DET!!!!
Länk

BmwCS nr05419
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.