|
|
|
|---|---|
| Ganska basic fråga, men jag vet inte var jag ska hitta info.. | |
|
Det borde stå på reg.beviset. Min 525tdsAT -94 hade 205/65/15, som jag bytte till 215/55/16 och på vintern: 195/65/15 Göran FWD - Nej tack! |
|
| finns både i reg beviset eller om du går in på mecas/mekonomens reservdelssökning, knappa bara in reg nr | |
|
Ok, så om dimmensionen är den samma så passar hjul ifrån e39 lika bra på e34? Den är väl densamma misstänker jag. |
|
|
Fälgar, som passar till E39, behöver en ring som minskar centrumhålets diameter, för att passa på E34, eftersom E39 har en större diameter på navet. Göran FWD - Nej tack! |
|
| Visste inte att det var så komplicerat med däck. Hur vet man vilka däck som passar till e34? Är det bara BMW orginal? Jag försöker få tag på ett par beg vinter hjul. Ska ner till malmö och köpa en 520 imorn.. | |
| vet ni föresten om MB E222 -94 har samma däckdimmensioner som e-34? | |
|
Om du hittar några 15"/16" fälgar som suttit på en E34/E39 i dim 195/65, 205/55 el. liknande skall det gå. Glöm bara inte centrumringen om de suttit på en E39. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Det är inte däckdimensionen, utan fälgdimension och bulthål som är viktiga. Fälgarna till E34 skall vara 7J x 15 H2 för både plåt- o lättmetall för Touring. Däck skall vara 205/65, eller 225/60 för sommar o vinter enl. instruktionsbok. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.