AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
921

Ska inte en hardtop vara bättre? 330ci -04

På min 330 cab -04 släppte hardtopen in så mycket ljud att jag nu tätat springan mot karossen med tyg inifrån. Bättre men fortfarande långt ifrån bra, förstår att en cab aldrig blir lika tyst som en coupé men ändå. Kan det vara fel på hardtopen, fel på monteringen (utförd av BMW) eller begär jag för mycket? Som det är nu är den nog tystare med sufletten uppe.
Tacksam för svar och andras erfarenheter

något är fel så upplever jag det inte på min 330 cab.med hardtop på är den tystare än med suffleten
Kom igen alla cab-ägare (förutom error_elle, tack till dig). Några erfarenheter måste ni väl ha, är det någon annan som haft liknande problem så vill jag gärna veta. Ska jag klaga hos BMW i och med att de monterade HTen?
Alla svar är bra svar, tack i förhand..

tycker att du ska åka tillbaka till bmw.har du plockat av ht själv efter monteringen nån gång
Nej, köpte bilen i höstas hos BMW-handlare, lät dom montera ht och har sen dess inte rört den.

kanske värt att ta av den och sätta på den igen ifall nån gummilist ligger fel eller nåt
Bu
154
Bumsan
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Känner inte igen det du beskriver.
Köpte cabben i september och hardtoppen på BMW något senare.
Vi har haft av och på den själva. Ganska enkel operation. Största problemet är att toppen är lite baktung. tänk på det när du ska lyfta av den.

Det är tystare med hardtopp än sufflett även om det inte är lika tyst som i en vanlig bil.
modano
på min fd Mroadster så var vindbruset oerhört störande med hardtop på i 90km/h->.
Men däremot allämn körning i lägre hastigheter så var ljudnivån mycket låg med hardtop på...
Ok, får testa det. Tack för rådet.

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har iofs inte kört så mycket med min hardtop på men inte låter det så mycket som med suffleten inte även om det låter jmft med en med riktigt tak.

Det är ju iofs bara en tätlist som är relativt tunn som ska täta där bak men något måste ha blivit galet på din. Som sagt innan, pröva först att lossa den och kolla om listen verkligen finns där först. Den är tung i bak! Om allt ser OK är det bara att svänga förbi BMW. Kanske lättare sagt än gjort beroende på var du bor förstås.

Hoppas att det löser sig!!

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.