|
|
|
|---|---|
|
Hej, hatthyllan på min E36'a har blivit väldigt solblekt så den ser mest lila och tråkig ut nu. Tänkte ta bort den för att få den inklädd i svart skinn istället. Men hittar inte riktigt fästpunkterna för den. Så hur ska man gå tillväga för att ta bort hatthyllan på en E36 coupé? Tack på förhand! | |
| Även jag ansluter till de undrande, har inte kollat upp det än men antar inte att det är så svårt, fälla ner baksätena först? | |
| Ta loss ryggstöden, lättast så. Ryck bort sidokuddarna som utgör en del av ryggstödet. ta bort klädseln på "stolparna" mellan hatthyllan och taket. Skruva loss skruvarna som håller hatthyllan i framkant. Ta loss högtalargallren så du har någonstans att hålla och lirka ur hatthyllan. Sedan när man ska ha dit den igen är det inte lika kul, är flärpar i bakkant som ska i spår så att den inte hänger ned och ligger och skallrar, missade detta första gången och fick göra om allt. Vet också att vissa modeller har ljuddämpning under hatthyllan men m3 som jag bytte på har tydligen inte det så det kan det skilja något om ni har ljuddämpning. | |
| har du en baslåda i skuffen så tippsar jag dig att ta bort ljud dämpningen.. gör mycket skillnad :) | |
| Tack för svaren, ska försöka mig på det där i helgen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.