|
|
|
|---|---|
| Hej! Har hittat mig en 320 -00 som jag skall hämta på måndag. Bilen verkar dock inte ha ngn multifunktions ratt som jag skulle vilja ha. Hittade en till salu på powerbörsen men undrar om den går att koppla in utan några större problem? | |
|
Bilen är tillverkad 99-10 och har en sådan här ratt dock utan multi, : Länk |
|
|
Det bör inte vara några problem att ersätta den befintliga ratten med den du hittat och dom bör ha samma typ av airbagsystem så det ska i så fall bara vara att flytta över den befintliga till den nya ratten. Det du kan göra är ju att be den som säljer ratten att ge dig artikelnumret på den vilket brukar finnas någonstans på ratten. Sedan kan du gå in här Länk och kolla om ratten passar din bil. Du behöver även komplettera med en speciell kabelhärva som kopplar in funktionerna i ratten, dvs styrning av stereo och farthållare Det finns även ett mektips Länk som beskriver mycket av jobbet. ___ //Ulf |
|
| Låter klockrent! Bara att brassa ner till Örebro och hämta kärran ;) | |
| Mystiskt, har haft för mig att ingen av de gamla E46 motorerna (320 2.0, 323 eller 328) har "drive-by-wire" dvs att dessa torde kräva en separat modul för farthållaren. Mektipset däremot är för en 328a, och där tycks farthållaren fungera genom att enbart koppla kablarna... Skriv gärna och berätta hur det gick med monteringen, skulle vara intressant att få detta bekräftat. | |
|
Mektipset är guld! Köpte själv en ratt från skroten och kopplade in. Kabelhärvan kostade hela 173:- hos M-bilar i v-ås. Tog mig 2 timmar (max) att koppla in det. Iofs så hade jag de rätta verktygen crimptänger etc för denna typ av AMP stift/hylsa Bilen ifråga var en 328-98 E46 M52B28 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.