|
|
|
|---|---|
|
Hejsan , Jag har en 328im touring-96 som jag är på G att få ett drag monterat på.Jag ringde min lokala verkstad idag för att få pris osv,när mecken ringde tillbaka så fick jag ett pris på 3800:- för ett fastdrag med montering utan kabelsats . Mecken undrade om jag hade glödtrådsvakt på bilen ,om jag nu har det så åker jag på en dyr (2000) kabelsats + att han måste dra nya kablar från boxen i motorrummet och bak = DYRT.. Är det nån som har erfarenhet av detta? har jag glödtrådsvakt i min bil? Mecken tar delarna från Autoexperten: Länk Är tacksam för all hjälp jag kan få MVH/ Jesper | |
| Hej.. Det dom undrar e om du har check controll på din bil. för har du det så blir det den dyra elsatasen. Kommer att varna för trasig glödlampa annars så fort du har släp. Behövs inte alls dra några ny kablar från motorrummet. Har själv monterat drag på en 328 touring 96 med CC och det gick jättebra. Så lite dyrare elsats men inga ny kablar i varje fall... | |
| Hur ser man om man har checkkontrol eller inte? Har ej utrustningslistan... | |
|
OK Köpte bilen för en månad sen så har inte full koll på det här med CC förmodar att jag har det då jag har storadatorn i bilen.Finns en knapp på datorn som heter check så det måste väl nästan vara det..? mvh / Jesper |
|
| Jajemän... du har CC så det är bara att inhandla den dyra elsatsen... Men det är bara positivt den håller ju koll på belysning åt dig.. Lycka till | |
|
Ok och tack så mycket för hjälpen Jesper |
|
| Min CC varnar alltid för Back light failure (eng konv), inget annat verkar va fel så va kan det va då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.