|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E36 M3 1997 med SMG låda. Den går som ett skott och min mekaniker säger att den är i mycket gott mekaniskt skick. trots det kommer ett tråkigt tuggande missljud från bakaxeln när jag svänger i låg fart, men bara i vissa lägen och bara ibland. Det är ju mycket svårt att beskriva ljud men ljudet liksom svänger, eller pulserar när man svänger i en viss radie och endast i låg fart. Jag har en känsla av att det eventuellt skulle kunna vara diffspärr / kardan eller möjligtvis hjullager. Med jag gissar bara. Vi har ingen bra förklaring på vad det är som är fel. Är det någon som känner igen symptomen och har en förklaring? | |
|
Hm...har du frågat din "mekaniker" om ljudet? Testa o köra i snäva cirklar åt båda hålen (med öppen dörr om så behövs för att höra bättre), kör långsamt o lyssna noga efter morrande/vinande ljud, har du sådan ljud är min gissning att diffen är något sliten. Är det mer knäppande/knakande ljud kan det vara drivaxlarna...Du skall även vara uppmärksam på skillnaden i ljudnivå när du kör så här i snäva cirklar kontra ljudnivån när du kör rakt fram i samma låga hastighet... |
|
| Tack, jag skall testa imorgon, är det dyrt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.