|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Fick ett brev ifrån bmw med erbjudande för oss som kör e39... Kom då och tänka på att dom inte alltid har det bästa bemötandet mot oss som har lite äldre bmw... iaf bmw group. Servar ni era hos bmw? Det fanns ett erbjudande om oljeservice för 1500... Det var ju ganska ok faktiskt... Slx oljan dessutom.. El byte av bromsbackar fram för ca 1300... | |
|
Yepp, fick brevet också. Har inte castrol slx olja i min bil så oljeservicen var inget för mig. Microfiltren är precis bytta (dessutom fixar jag det billigare själv:) Bromsbackar och torkarblad var väl det som var intressant men kan nog få ett bättre pris av min mek. Jag servar inte hos ngn auktoriserad Bmw verkstad men å andra sidan vet jag till 100% vad som åtgärdas samt att det utförs av kunnig personal till en bra peng :) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
Transocean |
Saab hade ett tag sedan liknande erbjudanden för folk som körde med äldre saabar. Det hette "ekonomiservice" om jag inte är ute å cycklar. Dom skall byta lite enkla grejer för dig någorlunda billigt så att du sen kommer tillbaks med lite större saker! Då jävlar blir det lite styvare priser! Men har du inte gratis service på din E60? E39:n kan du väl serva själv om den används som andrabil? Juha |
|
Bmw group suger.. Snorkiga som få och vill inte befatta sig med äldre bilar.. transocean: Stämmer... |
|
| Grodan Kermit vad kör du i 540n då? | |
|
Fick ett för min E39 idag och ett likadant för min E46 förra veckan. För E46:an var det lite surt då jag för några veckor sedan hade den på oljeservice. Behöver byta bromsar fram på E39:an men då även skivor så det är ju tveksamt om det blir något bra pris på detta... Nu är ju inte detta något konstigt utskick då man oavsett bilmärke får motsvarande erbjudanden. Klart att BMW vill behålla E39 och E46-ägare som servicekunder även efter den fria servicen har tagit slut samt fånga upp alla ägare av importerade vagnar. Sen är det ju klart att desto äldre en bil blir desto fler är det som väljer att serva på annat håll alternativt gör vissa jobb själva och men detta går ju inte direkt att jämföra t ex med Volvos kampanj för "gamla" bilar då dom riktar sig till 200-, 700- och 900-serien och erbjuder låga priser på många jobb. Erbjudandet gäller ju hos alla auktoriserade handlare så gillar man inte BMW-Group så finns det väl alternativ. ___ //Ulf |
|
|
Jag noterade en viss wobblighet i frambromsarna som är lite slitna, så det kanske kan vara ngt för mig att byta skivbromsar och då kan det bli intressant att se vad det totala priset blir i den nya hembyns verkstad som fått positiva omdömen. Mvh Mikael |
|
|
DVS även jag fick meddelandet som jag kanske tar fasta på. Beklagar att jag är så glömsk så huvudfrågan faller bort. Mvh Mikael |
|
|
Tjaa alt är relativt. Våren -06 så fick jag betala 2400:- för byte av skivor och belägg hos en "vanlig" oberoende verkstad. Troligtvis så fick jag bättre grejor än vad BMW orginal säger sig stå för. Men den mindre verkstaden har förmodligen lägre omkostnader än vad en "supermodern" BMW verkstad har, så där av de lägre priserna. Frågan är om VI behöver allt glitter ???? |
|
|
Vad baserar antagandet på att du fick bättre grejor? Freude am fahren |
|
|
1500 kr för ett oljebyte...! Det är busenkelt att göra själv och kostar (för min del) totalt ca. 420 kr! Min bil Länk |
|
|
m_johan84: Jag kör på Valvoline Synpower 5w40. Ska vara bra mot ventilknack m.m. Visserligen är den "bara" Bmw longlife-98 men jag byter ändå olja i motorn mellan var 1000-1250:e mil istället för intevallen som ska ligga på 2500 mil. Tycker oljan är prisvärd samt håller en bra kvalitée :) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Hej, grodan kermit: Har du bytt olja i din automat? Är det någon som gör det? Hälsn/ Peter. |
|
|
Okej... Jag kör den också nu... Och nej... Vi behöver inte allt glitter... Jag går till en bilverkstad i GBG där jag vet att han är duktig... Han har liksom inte råd att förlora kunder på att vara otrevlig och köra "Näsan-vädret-stilen" |
|
ErikJ |
Den folder som BMW skickat ut är bara ett urval av de kampanjpriser som finns. det är även bra priser på bromsskivor fram + bak, oljeservice, Insp I + II mm mm gäller tom sista mars -07 |
|
ErikJ finns det någon webbplats med uppgifter om alla kampanjpriser? Mvh Mikael |
|
|
Svar till commander_krill: Jag vet inte vad det är för fabrikat som döljer sig bakom BMW orginal, men jag fick BREMBO grejor. Och mig veterligen så skall det vara bland det bättre på marknaden. |
|
|
peps::: jag har bytt oljan o filtret i min automat hos bmw gick lös på ung 2500:- hej o hå bengan |
|
ErikJ |
kampanjen gäller E46 E39 ej M3 Alpina Bromsar (belägg skivor) Service (oljeservice, Insp I, Insp II microfilter) Stötdämpare torkarblad |
|
Jag fick med erbjudandet i brevlådan igår. Det första gången nånsin jag får nått från bmw under alla dessa år. T o m min fru fick nån erbjudande när hon stod som ägare för 328;an. Min mor får ett o annat frn bmw i kristianstad. Bla fodral för bmw nyckeln! Bengan: Eftersom oljan i lådan är longlife så brukar bmw i byta, så frågade dom inte varför du ville byta? 2500kr för byte + filter? Hur mycket byte dom? 3 liter? om jag inte har fel så kostar 1 liter sådan olja över 250kr liter MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
m_johan84: Är du också nöjd med Valvoline oljan? PepsPeps: Nej, jag har inte bytt olja i automatlådan ännu men skall lämnain den snart för ett sådant byte. Jah kommer med största sannolkhet lämna in den hos Bil och Motorteknik i Huddinge, då jag hört/läst att Perre är en kompetent person för det inte heltenkla bytet:) Fick ett pris i höstas från honom på c:a 6000 sek för ett byte men då ingick ny programvara för motorsamt växellåda i det priset. Bengan: Ja, det var billigt men byte det verkligen all olja samt filter för det priset? Oljan är som Peter skriver dyr c:a 200 sek litern kankse ngt mer.... Vh/Kermit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.