|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har sökt på forumet men ej funnit svaret jag söker så jag säger bara HJÄLP!! M3 fälg 17x7 Har just nu 215/45 men funderar på 225/45 fram och 235/40 bak. Jag antar att detta går men vad är max bredd på denna fälg fram resp bak. På däck firman var dom minst sagt svävande på mina frågor. | |
| Det går ju oxo med 255/40 bero på fälgarna, då är det riktigt snyggt | |
| 255/40 asså bak, menar jag, o 235/40 fram | |
|
Jag skulle ha max 225:or på en 7"-fälg, sen blir det lite väl mycket "ballongstuk." Håll dig så nära original rullomkrets som möjligt: Länk |
|
|
Håller med! 255:or kommer bli för brett för en 7" fälg. Skulle nog också ha sattsat på 225:or... |
|
|
Tackar för svaren och de lutar åt 225:or. |
|
|
tjena. jag har 255/35 bak och 235/40 fram på 18x8 fälgar, det går, men tar i lite när man rattar fullt,, och desutom spårar det som fan =) så om jag vore du, så skulle jag satsa på 225/40 runtom, Tips\ www.dackonline.se har ett märke som heter Nankang NS2 225\40 för ca 800:- styck , Kompisen har kört 2 uppsättningar av dessa,,, och de håller som vilka andra däck som helst |
|
| 225 runt om, jäkligt praktiskt att inte behöva köpa nya bakdäck varje varrje säsong, utan att bara kunna skifta mellan fram och bakpar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.