AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.654

Demontering av mittkonsoll z3 2,8 roadster.

Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Hur demonterar jag mittkonsollen/instrumentkonsollen? jag vill inte börja bryta och ta till våld, då förstör jag säkert något. Och det är dumt.

Tack på förhand, gott folk.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Här finns en utförlig beskrivning Länk . Det är lite pilligt, mest för att det är så trångt i coupen.

Mvh Henrik
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Lyfter tråden lite.
jonteandersson;

Har du demonterat mittkonsollen och hur gick det isf? Jag hittade inte någon beskrivning under sodas länk, kan dock bero på mig.
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej!
Det lättaste är om stolarna är utlyftna då är det bra med plats hur de lossas finns på andra inlägg i forumet, några skruvar på sidorna av konsollen under plast pluttar sen några i botten har jag för mig, sedan får du pilla upp alla strömbrytare mm och lossa anslutningarna, värme fläkt reglaget lossar man när ev stereo tagits bort det finns snabblås och fäller dem bakåt. Växelspaksknoppen lossar du med lite kraft genom att dra den rakt upp. Kan missat något men följer du detta så ska det inte vara några problem. Lycka till. Mvh Kent.

Min bil
Länk
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Länken jag postade för ett tag sedan funkar inte längre tyvärr. Hittar inte artikeln på sidan heller, men det gör inget för den är ganska rörig. Jag har svarat utförligt i Boppidos tråd. Kolla där.

Mvh Henrik
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
tack soda
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.