|
|
|
|---|---|
| Jag har något elfel på min vänstra backspegel på min z3 som gör att den försöker fortsätta vinkla inåt även när man släppt knappen. Den går ända till stoppet och sedan står den och "kuggar" förbi ändstoppet vilket gör att jag inte kan ha strömmen kopplad till backspeglarna. Det går ju att vrida till dem för hand dit man vill ha dem och så länge bara jag kör bilen är ju detta inget problem men det skulle ändå vara kul och höra om någon råkat ut för något liknande och löst det. När jag köpte bilen bytte de elmotor i vänster backspegel men det hjälpte inte. | |
| Hej! Du säger de bytt ut motorenheten och den fortfarande bråkar...är det så då kan det vara så att du har ett relä...det kan hänga sig dvs ligga draget fast du släppt knappen på elspråk det "klibbar", jag osäker om det finns ett relä som styr speglarna, felet kan även ligga i knappen prova motionera den fram o tillbaka för att sedan prova, den känns inte "degig" eller så? Låna kompisens knapp...testa. Lycka till. Z3 hälsningar Kent. | |
| Hej och tack Kent. Hade nog tänkt ge mig på att byta knappen näst men att låna en från någon först är ju en lysande idé! Knappen känns helt OK men den kan säkert vara "paj" ialla fall. Hälsar Ingemar | |
| Hej igen! Har kollat upp elschemat och det är inget relä som är med i bilden utan det är helt strömställaren som sköter alla kommandon...det kan vara knappfel fast du inget märker. Ett enkelt sätt som är värt att testa. Hälsn. Kent. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.