|
|
|
|---|---|
|
hallå där ...det är så att en polare till mig har köpt sig en bmw 323 -98 bilen är i väldigt fint skick MEN när jag öppnade skuffen så låg där en ratt alltså en airbag ratt utan själva locket där jag förmodar att kuden har varit .kan det ha varit så att bilen har varit krockad ..och att man bytt ratt ..eller hur funkar det bytter dom ratt då eller fixar dom den som har löst ut ? ...tackar för svar | |
| Ehh jaha tittade han inte i skuffen innan köp så han kunde frågat förra ägaren om det eller? Du får ursäkta men tycker frågan är lite skum om man ska anta att en bil är krockad bara för att det ligger en ratt utan airbag i skuffen. | |
| asså han köpte bilen på en bilfirma ...och försäljaren sa att det va original ratten som låg i skuffen ..men asså det är ju en bmw original airbag ratt som sitter i bilen nu ..så jag fatta inte varför han fick en till som låg i skuffen .. | |
|
Få bilen undersökt på t.ex M testcenter. Sen om den visar sig vara krockad är det bara att häva köpet. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Lugn.... När man bytt ratt, har man troligen flyttat över själva airbagen till nya ratten. /// Gunnar E. |
|
|
Det är ju bara att kolla om ratten där bak och den som sitter monterad använders sig av samma sorts airbag. Byte av ratt kan ske om airbag löser ut och ratten på något sätt skadas men då finns det ju ingen anledning att spara den. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.