AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.189

Z3 säten

Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Undrar om någon har något tips på överdrag man kan hitta till stolarna i z3:an? Har vanliga svarta skinnstolar nu. Tack på förhand.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Varför vill du ha överdrag?
Det ser ju otroligt skabbigt ut.

/Jonas
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Hehe ja det kan se lite skabbigt ut i vissa fall, men kanske det finns några snygga? Ne jag vet inte kom bara på tanken eftersom ja inte vill slita ut stolarna för mycket....
Vårda dem med lädertvål och läderbalsam istället så håller de sig fina. Om du ställer av bilen under vintern går det utmärkt att använda produkter som är menade till skinnställ. Då kan det träcka in ordentligt och du kan torka av eventuellt överflöd efter någon vecka. Vill du däremot använda bilen väldigt snabbt efteråt rekommenderar jag istället BMWs egna prylar eller något lädermedel som man köper hos möbelhandlaren. Dessa produkter försvinner snabbare in i lädret så man kan sitta i stolen kort därefter.

Jag kanske skulle leva som jag lär och gå ned i garaget och smörja in mina stolar, har nog bara gjort det en gång sedan -02...

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Karin:
Du ska inte ha överdrag på dina läderstolar de är mycket mycket snyggare utan. Som fredrik säger, vårda dem med läderbalsam så de håller sig mjuka och inte får sprickor i lädret. Mjukt och följsamt läder håller mycket bättre än läder som är hårt och torrt.

Läderbalsam som duger hittar du i nästan vilken möbelaffär som helst, Europamöbler eller MIO exempelvis.
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Okej tack för tipsen - får bli som ni säger då =) !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.