AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.252

Lackering i Litauen

Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Pratade med en polare som håller på med bilar nere i Litauen och ämnet lackering dök upp. Han säger att hna brukar lacka om sina bilar för dryga
7-8000 kr!!! Och då ingår montering, slipning dvs rubbet! Låter jäkla bra tycker man!
Sen tillkommer kostnader på 7- 8000 till ryska maffian.
Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Vet inte vad jag ska svara? Ehh det är en service som utförs och som i vilket land som helst så finns det dåliga element. Men jag talade bara om att normal priset ligger vid 7-8 tkr i Litauen. Ni får ta de som ni vill, bara en upplysning ingen anmaning.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En annan är ju såhär funtad att jag tror att de pengar jag tjänar vill jag återinvestera i landet där jag bor för att de skall kunna skapa mer sysselsättning här på lång sikt. Ekonomiskt kortsiktighet är faktiskt att lura sigsjälv men man måste ju vara duktig på det med.
Mvh
Asken
Asken; Och så köper du bil utomlands?!

Stephan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Asken: visst har du en poäng och det är säkert många som i grunden håller med men som Stephan skriver så är det av olika anledningar svårt att leva efter dessa regler.

Har t ex svårt att tro att din bil är olastad de gånger du kör hem från Tyskland. Bättre för egen del att fylla på lagret i Tyskland men bättre för landet om du hade gjort det på det lokala Bolaget.

___
//Ulf
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Tuché. ;D

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Stephan735i: Vis av åkandet i diverse SAABar, DKWs, VWs, Psykadeliska ångestattacksframkallande vita Citroen CX 25Tri kombi 1988 som glider baklänges utför Sulitelmabacken(Bromma) en hal vinter utan styrning(där kom roten till det onda i färgvalet vitt upp:)) på dubbfria vinterdäck samt ett otal andra besynnerliga fordon utav olika härkomst kan man ju bara konstatera att.

Enbart och bara i Bayerns huvudstad förmår dom ha sådant överflöd av Dr. Prof., Dr. Ing., Dr. Dr., Dr. Prof. Ing. samt andra högt skolade människor att dom förmår avlöna dom så just ensjälv kan få skoj bakom ratten eller hur.

Alltså, Made in Germany, maintained in and enjoyed in Sweden as long as possible.

Var och en efter egen förmåga och sinne.

Jag har haft den turen(?) att aldrig ägt en Volvo själv och så länge det är möjligt skall jag undvika detta. Baserar det enbart på ett par hundra mil bakom ratten på diverse sådana, en lång rad fördommar och förtal det erkänner jag villigt:)

Sedan är jag både kortsinnig och långsinnig på mitt högst egna vis som inte ens du förstår dig på fullt ut, även om du gärna vill.

Gräset är grönare på andra sidan, det gäller bara att välja vart man skall beta:)

Danjel: Noterat och resten tar vi då du hittat knoppnumret:)

Nog O/T!

Marios: Kolla gärna upp nån bil som polarn refererar till själv och meddela om du känner för det, vore skoj.

Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning.
Konceptet med länder är förlänge sedan passé i marknadsekonomin, det är bara ett fantasifoster för flaggviftande patrioter. Förövrigt så är patriotism, religion och girighet anledningen till alla krig. ;)
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Aksen- Knoppnummret? Om du refererar till art. nr. du skickade så kommer jag nog inte hitta det då jag tomt min mob på sms. Skicka det igen.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.