|
|
|
|---|---|
|
Säkerligen ingen som har en aning, men nån som är hajj på att surfa och kan få tag på fakta om det? MVH Mackan | |
| jo det vore ju kul och veta faktiskt, | |
|
original ligger på ungefär 1.1 bar, åtminstonde i min 320d -01 m 136hk. Med KCR box ligger den mer på 1.3, peakar 1.4. Fortsätter frågan med om något vet vilket kompressionsförhållande det är på motorn? Samt volym i toppen vid ÖD? Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Tarzan325, vad har du för KCR box som ökar laddtrycket? KCR hävdar som bekant att laddtrycket inte ska påverkas.. "KCR boxen ökar inte laddtrycket utan ändrar styrningen för bränslet, vilket ger en säker och trygg trimning. Detta kan göras pga av att moderna dieselmotorer går på ett överskott av luft. En ökning av laddtrycket skulle öka påfrestningarna i motorn." Länk mvh |
|
|
Den jag har heter 201 iaf och jag kan bara berätta vad laddtrycksmätaren visar för mig! Det finns ju 3 effektlägen på den och nu är den ställd i översta. Det ryker lätt svart bakom och vid höga växlar och varvtal så kryper laddet upp mot 1.4 Hade förut en 525tdsa -93 med KCR där original ladd låg på 1.0, och 1.3 med box, då handlade de om en 171:a med enkel potentiometer. Diesel-räsern /Rickard |
|
| okej, det var ganska högt ändå. har du koplad in labbtrycksmätare i din diesel tarzan?är det svårt? är nämligen sugen på det med. mvh | |
|
laddtrycket stiger eftersom den får mer bränsle = mer avgaser om KCR säger att laddtrycket inte påverkas så har dom aldrig trimmat en diesel, men jag tvivlar att dom säger så Länk |
|
|
ps glömde tillägga till tarzan325, den peakar av 1 till 2 anledningar 1. bränslet räcker inte till hela vägen eller 2. wastegaten är för klen och orkar inte hålla laddet eller 1 och 2 tillsammans om du menar peakar där den tappar laddtrycket efter ett tag? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.