|
|
|
|---|---|
|
Vad är problemet, när jag försöker spola kommer ingen vatten ifrån. Behållare är fylld till toppen. Vad är det för behållare som sitter till vänster och det står Concentred Cleaner? Mina helljus fungerar ej, när jag köpte bilen var kontakter hämgande, försökte att koppla de i sina kontakter men det fungerade inte endå. | |
| Är det inte bara en säkring som gått så är det förmodligen spolarvätskepumpen som lagt av. Jag hade samma problem på min 525 E34 '95, plockade upp spolarvätskebehållaren, drog ut pumpen (sitter längst ner), knackade lite på den och satte tillbaks den. Efter det har den gått som ett smek. Jag har hört att pumpen kan lägga av om man får helt slut spolarvätska så den går torr, men jag vet inte om det är sant. | |
|
På E39 så sitter spolarpumpen innanför höger innerskärm, mot torpeden till. Jag har råkat ut för att spolningen inte fungerade en gång, och då var det skit i insuget till pumpen. Efter rensning så har den fungerat utan problem. |
|
|
Den mindre behållaren som sitter till höger i bilens riktning är en behållare för koncentrerat rengöringsmedel som blandas med spolarvätskan om man trycker in knappen på vindrutetorkarspaken som det står "S" på. Pumpen till den behållaren slutade fungera på min bil och då var det bara att plocka isär den och smörja med 5-56, sen fungerade den igen. Lycka till! |
|
| tackar för tips, skall prova idag | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.