AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.314

Bilbesiktning och tonade rutor?

manonegro
Jag har ganska väldigt tonade rutor runt om kan man väl säga. Länk Frågan är Hur agresiva är dom på bilbesikningen ang. detta? Någon som har erfarenhet av detta tro?

Kommer man undan om man kör med rutorna nere? :o/ Man kanske kan dra ur särkingen som kontrolerar förnsterhissarna!? Eller är det så att det är lika bra att bara är att ta bort i fram och sedan sätta dit igen på en gång och slippa ombesiktning? Åker man på om besikning vid sådan anmärkning eller bara en "etta"?

"-Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent."
manonegro
Hmm.... såg att detta visst redan avhandlats, sorry. Men OM Någon skulle ha nått att tillägga så är detta givetvis välkommet ändå :o)

"-Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent."
pe
204
petrob
320i -18
Min T5R hade MrCap's ljusaste fim.
"TA BORT" får ej förekomma solfilm på sidorutorna i fram, sa bilprovningen.

Så det var bara att sätta sig och skrapa.

Petrob
------
M3 Cab
Har för mig att man får ha ner till 96% genomsläpp på framrutorna.. men å andra sidan syns det ju knappt att det är tonat då så..
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Klart du får ha 96% ljusgenomsläpp på rutorna, blir nog rätt svårt dock då en originalruta släpper igenom ca 75%.

Man ska sikta på att vara bra!
Jaja men jag menade 4% mindre genomsläpp än original..
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Hehe ja det är en annan sak det. Därom tvista de lärda :P Vissa säger att du får tona så länge du inte överskrider gränsen, vissa säger att du inte får sätta någon som helst film fram.

Man ska sikta på att vara bra!
kilroy
Länk

Mvh kilroy

"Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad"

Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
ja frågade, en besiktningskontrollant, som är på jobbet o kontrollerar var o varannan vecka pga gröna pricken (kontrollerad bilverkstad) Lägger du på en genomskinlig gladpack på rutan överskrider du ljusgenomsläpps gränsen bverättade han enl tester..
ja bes iaf på hans bes station m tonade runt om o det gick galant =blankt papper hehe!!

På min E46 körde jag ner rutorna. plockade bort säkringer och satte dit plexi rutor som ja köpe billigt hos glasmästarn.
dom började fundera lite. men jag sa att fönsterhissarna hade gett upp :D
blev då ingen ombes iaf :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.