|
|
|
|---|---|
|
Vet någon var jag kan köpa en BMW 850 CSI Automat ? | |
|
Det kan du inte, då det aldrig tillverkades några. CSI har alltid sex-växlad manuell låda. |
|
|
Okej jag förstår Men den värsta BMW 850 Automat då ? |
|
|
Du får nog satsa på en 850iA med M73 motorn, 326 hästar och automatlåda. Annars har Alpina 2 modeller, B12 5.0 och B12 5.7 Coupé. B12 5.0 350 hk/470 Nm baserad på M70 tillverkad i 97 exemplar. B12 5.7 416 hk/570 Nm baserad på S70 tillverkad i 57 exemplar. Men jag vet inte om B12 erbjöds tillsammans med Automat. |
|
|
Tack För ditt Svar Mugge. Jag får väll leta och se vad tuger upp. |
|
|
"Okej jag förstår Men den värsta BMW 850 Automat då?" :) Mitt råd är att läsa på en hel del på modellen och sedan undersöka bilen noggrant innan du köper något. Att spontanköpa en 850 kan bli riktigt dyrt och tråkigt i längden. Dyrt för att allting är dyrt att reparera och tråkigt för att den kommer ofta stå på verkstaden. Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Tack Hellboy ! Jag är kanska grön vad gäller BMW 850 så gärna mer information tack om du har mer att ge och vill förstårs. |
|
|
Vet någon hur många BMW 850 med automat låda det finns i Sverige ? |
|
|
Du kan läsa massor om bilen här: www.e31.net Även hur många som tillverkades o.s.v. Angående din profil så vill jag gratulera till köpet av en fantasibil eftersom csi varken finns som automat eller med årgång -91.... ;-) Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Tack Hellboy ! Det är möjligt att du har rätt jag är för grön i dom här sammanhangen för att av göra detta, men det står så i registreringbeviset. Ordagrant: Handelsbeteckning BMW 850 Csi |
|
|
I regbeviset så står ju också motoreffekten vilket du kanske kan dela med dig av. ___ //Ulf |
|
|
Hej Ulf ! 220 Din |
|
|
220 motsvarar 300hk vilket låter ruskigt nära de 300hk som utlovas från en 850iA. :-) Skumt det där med regbeviset dock... Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Det är inte så skumt och som jag påpekat tidigare så heter modellen BMW 850 Coupé Sport Injection, och CSi har jag också i regbeviset men handelsbetekningen är 850Ia. M8 var redan ett registrerat varumärke Se länk:Länk Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Då kan vi alltså konstatera att Ilmari har två st 850iA. En CSI har ju en effekt på ca. 280kW (381hk). ___ //Ulf |
|
|
Det är möjligt att det är så men inredningen skiljer kanska mycke på dom bilarna och utrystningen ochså så någon kilnand måste det vara på bilarna. |
|
|
Hej igen alla glada BMW ägare ! Jag var på www.realoem.com och letade efter min bil där på sök motor: På identifieringsmärningsnummer Den sag att min bil heter BMW 850 Ci |
|
|
Hej igen! Du får kalla din 850 för vad du vill, faktum kvarstår att om den är tillverkad 1991 så är det exakt samma modell som den du redan har, annan utrustning kan det vara förstås. Pröva att slå upp chassinr på din andra 850iA och kolla vad realoem säger om den får du se... :-) BMW började lägga till bokstaven C först 1993 och då på alla sina coupér. De 850Ci som tillverkades mellan 1/1993 och 1/1994 är samma bil som 850i. 2/1994 började M73 (326hk) motorn smygas ner i 850Ci och båda motoralternativen existerade fram till 10/1994 då M70 (300hk) lades på hyllan för e31:ans del. Allt står här; läs gärna lite om du vill: Länk Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Hej Hellboy ! Du har facktiskt Rätt i din påståene. Det stog ochså Ci på min andra bil där. Tack att du har hjälpt mig att förstå mina bilar bätre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.