|
|
|
|---|---|
|
Tror att min växellåda är lite knasig. Växlar jag från 5an till 3an så lägger jag 8 av 10 den i 5an igen. Är så me de flesta växlarna. Är inga "markerade" lägen känns de som. De är en 328 e36 jag snackar om. Tror knappast m3ans låda ska vara så som min! På min 325 är lägena exakta. | |
| Ingen som vet? | |
|
Väldigt vanligt fel på bmws växellådor. Tycker att det finns på var och varannan bil, både 3 och 5 serien. Finns mkt läsning om detta på forumet, bla här Länk Inget allvarligt, mer ett skönthetsfel, om än mkt irriterande... |
|
| det är fjäderkolven till femman som kärvar jag har fixat det. fick hjälp av den lokala meken tog 2000kr. låden känns som ny helt klart värt det | |
| Tackar.. Får köra till nån verkstad och höra. Bara de är fjärderkolven så de inte är nåt annat när de väl rivit ner allt | |
| Kan även tillägga att problemet med 5s växel beror på kolven som kärvar och den sitter på utsidan och har inget med oljan att göra och man behöver inte ta isär växellådan men man får ta ner den för att komma åt. och fenomenent med lådan känns bra när den varm beror troligast på att gotset sväller med värmen och lådan känns ok då. Men kärvar när den är kall.Som sakt jag rekomenderar att fixa felet då lådan känns som ny igen... ......Ursäkta stavningen | |
| Min låda är likadan kall som varm! | |
| Då är den som på min, kolven hade fastnat | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.