|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver nya däck till sommaren. Jag har Pirelli Zero rosso assimentrico (235/40R18) nu och jag stör mig nåt enormt på vägljudet. Yokohama har ett däck som heter AVS dB som enligt diverse tester ska ha bra vägegenskaper och det ska dessutom vara väldigt tyst. Jag skulle uppskatta om det finns någon här som har provat detta däck och som kan ge ett omdöme om det. Tack på förhand //Johan | |
|
Det sitter sådan däck på en VW Golf IV som jag kör rätt ofta. Nu kanske den bilen inte är den bästa referensen, men ändå, jag upplever däckljudet som precis lika störande som med vilka andra däck som har suttit på den bilen. Tolka mig inte fel, det är säkert jätte bra kvalitetsdäck, men tysta tycker iaf. inte jag att de är. Mvh/ Niclas |
|
|
Tack. Det är precis sånt jag vill veta. Hur är greppet med de däcken? //Johan |
|
|
Jag monterade sådana på min 530iAT -93, dock bara 16" men jag var otroligt nöjd med dem däcken. Grymt bra torrgräpp, riktigt bra våtegenskaper och nästan löjligt tysta. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Fästet kan jag inte klaga på! Precis som mina Yokohama AVS Sport så är dem väldigt följsamma. Om de tappar greppet så sker det väldigt lugnt och man känner vad som håller på att hända (förhoppningsvis) ;) Mvh/ Niclas |
|
| Ingen mer som provat? | |
gretzky |
Hade dom ett tag på min e46 touring men det enda bra jag kan tillägga är slitaget. Vill du ha ett tyst däck skulle jag åtminstone satsa på Michelin Energy. dieseldoris |
|
Lyfter denna tråd eftersom jag funderar på att köpa en uppsättning AVS db nu i vår (tack vare denna tråd, skall tilläggas). Finns det någon mer som har erfarenheter av det? mvh Fredrik |
|
|
Hejsan! Nu har jag beställt en uppsättning AVS dB i 235/45-17. Så får vi se om de är något att ha. vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
| Nu måste du kunna ge en lite tips om däcken... | |
|
smejl1: Tyvärr inte, de kunde inte få tag på däcken!!! Jag valde svarsalternativ "ring upp mig" och blev uppringd. Som sagt, däcken gick inte att uppbringa, så jag föreslog telefonisten att kolla efter Bridgestone RE050A istället (mitt andrahandsval), flera typer finns på hemsidan INGEN gick att få fram. NÄHÄ! min vanliga tur... men tredjehandsvalet Michelin PS2 då? NEJ! Ok, sade jag, vi väntar någon vecka till hör jag inget så avslutar jag ordern och det gjorde jag förra veckan. Nu fundrerar jag faktiskt på att byta bort 635:an (men jag har ångest!) så det blir kanske inga nya däck till den. vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
| Mycket missnöjd med de däcken... Hade dem på e39an innan... Mycket ljud ifrån dem och dålig passform. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.