|
|
|
|---|---|
| Tjena! Är lite sugen på en M5 E39 nu är man gjort sig av med Ådin. Har läst en del på forumet om alla dessa fel som man kan råka ut för på denna bil, men jag är lite sugen på en 01 eller 02:a. Nu till frågan, finns det någon här som vet om dessa fel som att bilen drar olja, lmm, koppling o allt annat man läst finns på dessa årsmodeller? Hur pass riskfritt är det att köpa någon av dessa årgångar? Tacksam för svar.... | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Skulle nästan vilja påstå att inget är riskfritt beträffande någon av M-bilarna! Det mesta beror på hur tidigare ägare servat och behandlat bilarna! Hört att iallafall vanos problemen är mindre med de efter -00. Koppling och oljeförbrukningen är nog samma med alla vad jag hört! Kopplingen måste behandlas på ett skonsamt sätt i dessa tydligen! Men tyvärr är ju även E39:an ofta tidigt angripen av rost på baklucka bla! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
| typ en liter på 1000 mil är vad jag fyllt på,är väl inte så mycke att snacka om | |
|
Köp en så sen som Du har råd med. Oljeförbrukningen på senare modeller är inte mycket att orda om. Kopplingen är den svaga punkten, men utan "drag"starter så är det väl inga större problem. |
|
| kopplingen är kanske inte världens hållbaraste,men jag tror att det är lite ägarrelaterat ibland | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.