|
|
|
|---|---|
|
Tänkte lägga in en liten baslåda i bak i min 520 Touring -02 och såg att man kunde köpa en (dyr) original baslåda som passar i höger förvaringslucka i bagageutrymmet. Min undran är om det finns nån fördragen högtalarkabel dragen dit bak som ligger där och väntar.. Vet nån om det finns en sån?? Mr520 | |
| Vilket stereosystem har du? | |
| BMW Business med CD, ingen växlare. | |
|
Då har du inget extra slutsteg med utgång för subwoofer (tror jag, någon annan får rätta mig om jag har fel). Den subwoofern som BMW säljer är inte mkt att ha så det kanske inte gör så mkt...... Köp ett separat slutsteg med högnivåingång som du kopplar till framhögtalarna och en bra 8"-bas som du gör en låda till som passar i originalfacket. Det blir garanterat bättre! Förslag på 8" som passar i lådor på < 11 liter; JBL, JL Audio, Audiotop,.. (800-1500:-) Förslag på slutsteg: DLS Classic (fr. 1400:-) |
|
| Ok, har inte hittat nån kabel heller som skulle kunna vara det. På vänster sida finns det fördraget för cd-vxl och hållare till den. Köpte en 8"bas som jag tänkte snickra en låda till. Vad tror du om att ta signal från originalhögtalarna i taket i bak? Är det skillnad på effekt jämfört med framhögtalarna? | |
| Ja, det är stor skillnad. För bästa ljudbild skall man fada bort bakhögtalarna och vips, då försvinner din bas också! | |
| Du har rätt. Har du nån ide om hur man får ut eller annars kommer åt kablarna bakom stereon? | |
|
Koppla ur bakhögtalarna helt, så kan du fada mängden bas. För i baksätet åker du väl inte? Så gjorde jag imin E46 som jag bytte bort igår och så tänker jag göra med min e39 nu också. |
|
|
De är din uppfattning om att ljudet INTE ska komma även bakifrån. Lär dig mer innan du yttrar dig. Alla har olika smak när de gäller ljud. Min uppfattning är att ljudet blir väldigt fattigt om man har ljud som slår en i ansiktet hela tiden. Jag vill omges av ljudet och inte bli slagen i ansiktet hela tiden som örfilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.