AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.536

Gruppköp Quaife diffbroms E87/E90/E92

or
725
oreo
323i -85
Är intresserad av att få dit en diffbroms på min 130i (vilket är samma diff som den som sitter i E90/E92 330i och 335i). Quaife kan tänka sig att fixa en sådan om man kan få ihop 10 köpare. Tänkte kolla ifall det finns några här som skulle vara intresserade av detta?

//Örjan C
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Vet en som är sugen på en till 120d, men det är väl en helt annat bakaxel?
or
725
oreo
323i -85
Det vet jag inte säkert, men skulle gissa att det är så...

//Örjan C
or
725
oreo
323i -85
Har nu kollat i TIS och 120d har en annan, mindre diff än 130i/330i/335i

//Örjan C
Ku
109
Kunta
120d -06
Om dom har till 120d kan jag va intresserad

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Har du någon grov bild av hur stor prislappen kan bli?
Gur fungerar en sådan diff ihop med DSC?
al
150
alpinvit130
123d -09, 5d
325ti -02
Nockenwelle:
Diffen fungerar ihop med DSC, jag var i kontakt med drexler-motorsport i Tyskland och ställde samma fråga och fick det bekräftat, dock kan det ju vara värt att få det bekräftat av Quaife också.

Hos drexler skulle en diff kosta 1980 Euro och "Oreo" nämnde i en tråd på 1-serien forumet att det skulle handla om ungefär hälften hos Quaife.

Oreo:
Jag är definitivt intresserad!
or
725
oreo
323i -85
När det gäller priset har jag sett att det vid ett gruppköp i USA skulle bli USD 1500. Jag har varit i kontakt med den firman för att se ifall de kan skicka enheterna direkt från Quaife i UK om vi beställer av dem = vi slipper tull och moms.

Återkommer!

Vad jag läst skall denna diff fungera bra ihop med DSC, men du får ju förstås ut max effekt av den när du lägger i DTC eller stänger av hela rasket ;) Det skall tydligen vara bättre med denna typ av diff än med Drexlers enligt vad jag hört.

//Örjan C
or
725
oreo
323i -85
Mer info om gruppköpet finns här:

Länk

Jag har kontaktat autotech i USA och sagt att jag är intresserad av att köpa om de kan skicka den till mig direkt från Quaife i UK (där de beställer sina delar ifrån). Om du Mats är intresserad kanske du kan göra samma sak för att visa att vi är fler som vill ha till denna lösning. Det borde ju inte vara ngt problem för dem att fixa detta om de bara vill....

//Örjan C
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.