AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.956

vad för delar till handbroms 328 E36

BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
köpte på mig en 328cab för ett par veckor sedan.. handbromsen tog dåligt men korkad som man är så går man ju på att 'det är bara en justeringssak'

så när man fick tid o justera så togs verktygen fram, prova med justerskruvarna på handbromsen till o börja med. dom var dock nästan dragna helt i botten redan =( typiskt.

så av med ena bakhjulet o in med en mejsel i hålet för o justera, petade o petade men hittade inget kugghjul.. skumt? jaja, bort med oket o skivan för o se hur fan det ser ut där inne. o vad hittar jag?? INGENTING!

precis, det finns ingenting mer än en vajer som hänger o dinglar där, backar, fjädrar, kugghjul mm är bortplockat! och inte nyligen heller tydligen, för det är bra gravrost på anliggningsytorna..

vem fan är så klurig att man rensar allt sånt o sen sätter ihop det igen? och varför?

min fråga lyder således, vad ska det sitta där bakom? var köper jag detta till ett vettigt pris? och vad är detta vettiga pris? bilen är således en 328 cab -98 E36

mvh en deppig Danne
gretzky
Länk

Dessa "grejer" ska sitta där. Gå in på mekonomen o kolla pris dom brukar va rätt billiga o har hyfsad kvalite´. Piece of baggis att byta om man törs smutsa ner fingrarna lite.
Mvh Anders

dieseldoris
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Jag köpte komplett på "Mecko" å dom grejerna höll inte ens i ett år!! Bytte till BMW original å det har stoppat i 2år nu!! Så köp INTE på mekonomen!!
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
ringde o beställde orginal på BMW.. hamnade på strax över 1000lappen inklusive belägg på båda sidor. inte mycke att bråka om mao.

tack till gretzky för den eminenta bilden på hur o vad som det ska vara.

mvh Danne
Vem köpte du bilen av??
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
jag köpte den av en kille i landskrona, Abbe kallades han - något utländskt namn? men han hade bara ägt den någon månad, fått den i inbyte på en annan bil han sålt sa han.

hurså? känner du till något om bilens historia?

mvh Danne
Nej, jag känner inte till den. Bara bra att veta vem man INTE ska köpa bil av.
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
aha, du tänker så... ja det känns ju lite surt, men jag får väl ta på mig lite ansvar själv - man har ju trots allt lite skyldigheter o kolla upp saker när man handlar bil ;)
dessutom handlar det ju bara om ca 1000 spänn i delar o en timmes arbete så det är inte mycke o bråka om.. o sen vet jag att jag har bra handbroms i många år!

///danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.