|
|
|
|---|---|
|
Vad jag har förstått så är smg 1 lådan en manuell låda med en hydraulisk tillsats. Jag har tagit bort min tillsats och testat att monterat ett spakställ. Allt verkar funka och växellägen ligger som dom ska känns det som. Det enda som inte känns korrekt är att växelspaken i neutralläge ställer sig längst till höger , alltså mellan femman och sexan. På "riktiga" sexväxlade lådor så står väl spaken mellan trean och fyran och trycker man den åt höger så fjädrar den tillbaks och likadant till vänster? Och ska man ha i backen så är fjädringsmotstånd ännu högre? Är det någon som har gjort detta och vet att det går? // Lindén | |
| Låter väldigt intressant. Du får mer än gärna visa lite bilder på hur det ser ut & skriva lite mer detaljerat hur du har gått tillväga. Sorry för off-topic men jag gick i tankarna på min förra m3'a. | |
|
SMG 1 är ju verkligen ingen rolig låda att ha om man ska leka lite. Vet inte hur man ska göra med alla kommandon som måste stämma för att bilen ska starta bara. Man måste ju ha dörren stängd, bromsa, ha neutral i osv för att bilen ska starta, troligen lättast att byta kabelhärvan på motorn till en från en motor med manuell låda om det inte funkar att bara ta bort tillsatsen och boxarna till den. Återkommer när jag har lite mer kött på benen angående konverteringen. // Lindén |
|
manonegro |
Ujujuj.... SMG 1 måste Verkligen va sorglig om man går till denna längd för att bli av med den. Har inte kört den så jag vet inte?! Själv är jag Frukansvärt nöjd med SMG II, Fasen va jag längtar till våren. Är det verkligen SÅ stor skillnad mellan dem? "-Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent." |
|
efter min provkörning bakom SMG 1 så upplever jag itne skillnaden på hur snabb den växlar snarare reaktions tiden tills den växlar är betydligt sämre men själva växlingen går hyfsat fort kanske inte lika fort men inget man klagar på dock tar det mycket längre tid från och med att man pekar på spaken tills den växlar är min erfarenhet från denna låda. Linden : Hur växlar du nu då ? trycker du ner kopplingen och petar in växlarna eller har en helt vanlig växelspak men ettan uppåt osv ?? dum fråga säkert men va nyfiken =) |
|
|
Maxad: Jag lånade en bil en vecka av en kompis som var utrustad ed smg 1, tyckte den var katastrof i racesyfte. Jag har en touring som skall få en 3.2l motor med ombyggt smg låda, om det går. Om inte så måste jag nog jaga rätt på en annan låda alternativt ta den lådan som sitter i touringen nu om den passar/håller. Jag håller på och bygger en M3 touring som skall brukas som vardags och lekbil. // Lindén |
|
|
Haha sikken lirare du är Lindén! hatten av!! /// Bimmarkomanen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.