AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.805

Chip till BMW 325 E30 15Hk?

Sida 2 av 2
NE
111
NEED4SPEED4U
318is-90
325i Touring-89
I think i give it a try.....
Delarna som behövs finns ju här till salu på autopower.
Jag få tacka för ditt svar Davve, angående detta .

Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
535 LMM och spridare ger betydligt mer än ett chip på M20B25. Har inte postat här på ett bra tag, men kul att folk fortfarande pillar med sina E30's :)

Davve har fö. varit hemma hos mig för ett par år sedan och kollat min 325:a, kul att du fixade lite till med din bil sedan! Hoppas allt är bra.

Jag har gjort mycket mer med min motor sedan detta, men denna modd var en av de första grejerna jag gjorde för att plock mer effekt. Det är som sagt enkelt, och ger en kännbar effektökning över hela registret. (iaf för mig)

Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Länk <-- Min bil om du vill kolla

Paap Reeder
... det ni säger är alltså att man medvetet strypt 2,5-litersmotorn med för små spridare samt en för trång LLM!

Kan detta verkligen vara sant?

MVH /// Paap R
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Paap Reeder. Strypt vet jag inte... Men många gånger kan det mesta bli bättre.
Det skulle ju vara som att påstå att BMW strypt accelerationen på 750i med för hög bakaxelutväxling. Jag har läst lite om ditt projekt med din nya diff nämligen, vilket f.ö. verkar riktigt skoj!

Jens Ek. Hej! Det var ett tag sedan. Tyvärr smällde jag min E30 med ett rådjur två veckor efter det jag tog racinglicens, ghaa så typiskt! Så det blev inget körande i somras och strax innan nyår sålde jag den i o-lagat skick till föregående ägaren, han som bytte motorn. Den har i alla fall hamnat i goda händer och kanske köper jag tillbaka den en dag. Abstinensen efter en busbil blev dock svår så en vecka senare köpte jag en gammal bus-2002, nästan helt rensad, rallystol och hårt chassie m.m. Det finns lite att göra på denna också, men plåten är i alla fall rak och rostfri. Vet inte om du kan se den i min profil eftersom du inte är Pro-medlem?
Kul att din bil blev så j-kla snabb! Har hört från andra som sett den i aktion.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

NE
111
NEED4SPEED4U
318is-90
325i Touring-89
Hittade denna sida Davve:
Länk

Tydligen gjorde de lite skillnad beroende på spridare & inställning

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.