|
|
|
|---|---|
|
Hjälp!! Lyckades häromdan kvadda fronten på pärlan (fick sladd på motorvägen och smällde ihop med mitträcket), och nu vet jag inte vad jag ska göra... Bilen (E36 320 coupé) går fortfarande lika bra som tidigare, så det handlar nog bara om plåt- och plastskador. De delar som tog skada är: * Huven blev tillbucklad upptill eftersom den trycktes in framifrån, vilket gör att vänstersidan har höjts en halv decimeter framtill, och så fick den en ful reva på 20-30 X 2-3 cm längst fram, där plåten har böjts in och lacken har rispats bort helt * Den tvådelade frontgrillen har böjts bakåt längst upp på vänster sida, så grillen lutar nu mera på den vänstra än på den högra sidan * Stötfångaren verkar också ha tryckts in några cm på vänster sida, samtidigt som den har spruckit på ett par ställen Frågan är som sagt hur jag ska göra för att fixa allt det här, tacksam om ni har idéer/tips/råd/förslag. Ska jag lämna in den hos BMW (kostar väl nästan mera än vad bilen är värd)? Eller ska jag försöka hitta en "prisvärd" plåtverkstad nånstans? Eller skaffa delarna och fixa allting själv? Är det nån som vet om bara stötfångarhöljet brukar tryckas in så där vid "halvlätta" smällar, eller är det så att själva balken har tryckts in? Hur fixar man det i så fall...? Som ni hör, bara en massa jobbiga frågor :-( Alla tips tas emot med stor tacksamhet! | |
|
Har du ingen försäkring? I stötfångarbeklädnaden sitter balken som i sin tur sitter på två stötabsorberande stag. Dom kan gå att dra ut igen om inte smällen var för hård. Länk Plasten byter du lätt. Resten av delarna kan du säkert hitta på skroten men lackeringen kostar en slant. |
|
|
Tack för svaret grandy! Har bara halvförsäkring, och den täcker ju inte vagnskador av den här typen... |
|
| enklast att beställa nya grejer! | |
| Jag skulle ha letat upp fina delar på skroten och monterat själv. | |
| Nån som vet hur lätt/svårt det är att byta motorhuven om man ska göra det på egen hand...? | |
|
motorhuven måste vara det enklaste att byta själv. Aldrig gjort, men kan inte tänka mig att det skulle ta så lång tid och vara så komplicerat. Sitter ju trots allt bara fast på 2 ställen med gasdämpare. Kanske behöver hjälp av någon som kan hålla? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.