AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.281

E39 elkrångel, farthållare airbag lampa etc.

Min 523 IA -97 har böjat bete sig underligt. Först börjar airbaglampan glimma svagt för att sedan lysa . Samtidigt slutar knapparan på ratten att fungera och bakgrundsbelysningen till samma knappar slocknar. Farthållaren går inte att koppla i och radion lägger av. Sen kan det ta 10-15 och allt är som det ska igen, airbaglampan slocknar och resten fungerar normalt. Detta har hänt några gången nu men verkar som det sker oftare nu sista dagarna. Någon som har nån bra ide' vad detta beror på?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Förmodligen en sliten släpring som behöver bytas nr 2 på länken.
Länk
Är i allafall ett centralt kontakt problem till rattfunktionerna och denna är ju gemensam.

///MVH Hasso
Länk
Låter troligt, tänkte försöka åka förbi BMW imorgon för att se om det har tid att kolla. Tack för svaret!
Efter många om och men har jag nu fått in bilen till BMW för diagnostik. De kunde inte direkt uttyda vad felet var och vi kunde just då inte återskapa problemt. Så de nollställde felloggen så ska jag åka in senare igen. Nu har jag iaf märkt att om jag vrider flera gånger på tändlåset till "läge 15" och ser om klockan på radion går igång - då är allt frid o fröjd, i annat fall så blir det som tidigare. Har också noterat att vindrutetorkaren slutar fungera, innerbelysningen tänds och släcks sporadiskt... Det spökar i bilen?
mvh // Micke
Slitet tändningslås (brytaren)?

FP
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Håller med Folke, med den beskrivningen så är det nog dags att byta kontaktblocket till tändningslåset. Det brukar bli "spök" i bilen på det sättet-

///MVH Hasso
Länk
Jag har exakt samma problem!!!

Säg till om du hittar felet ! !
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Jag hade exakt samma problem, det var tändningslåset.
Plockade söder det och slipade kontakt ytorna och på med lite kontaktspray. Har funkat utan problem i 1,5 år.

/// Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.