AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.385

Rassel i växellådan.

Visa användare
18
drdj
Bmw 525i Touring -93
Har en 525 e34 Touring, den rasslar i växellådan när man står på tomgång.
Trampar man ner kopplingen blir den tyst, fick för mej att det kunde vara urtrampningslagret men det brukar ju låta illa när man har kopplingen uppsläppt. Kan det vara ingående lager i lådan som gett sig ?
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Hmmm, hade inte bottenstocken och dess axiella spel något med detta att göra? Testa att sök på "bottenstock*" och se om du hittar några äldre inlägg med liknande felsymptom.
Visa användare
18
drdj
Bmw 525i Touring -93
verkar finnas dåligt med info. skulle vara bra att veta lite om det innan man plockar ner lådan. och om det finns och går att byta lager på "bottenstocken". klurigt det dära..
Visa användare
18
drdj
Bmw 525i Touring -93
Kanske någon som har bilder, eller kanske en sprängskiss på hur det ser ut ?
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Standard fel på Getrag lådor. Inget farligt bara irriterande, mildras något med byte av olja till en helsyntetisk lite tjockare olja.

Bara att leva med eller byt ingående axelns lager (lagret kostar några hundra på BMW).

Sprängskiss finns här: www.realoem.com

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Jag har haft det problemet och resultat blev.

Jag trodde att det var urtrampningslagret. Den bytte vi montera ihop, NEJ det var det inte montera ner igen då såg jag att på motor sidan så har du ett litet lager som axeln från lådan går in i det var den. jag bytte inte den utan fylde den med lagerfett och så var de problemet lös i cirka 7 månader sedan var det dags igen men jag bytte aldrig den utan sålde bilen.

Det är inget fara och 1på 1000000000:en så kan den lagret ge vika så att du inte kan köra bilen. det är bara att köra tycker jag men uppleverman att det störande så kan man byte den det är enkelt.
Det är ingående axelns lager till växellådan som glappar.
Visa användare
18
drdj
Bmw 525i Touring -93
Tack för all hjälp, river ner lådan på måndag, tänkte kanske om man skulle ta och göra en liten dokumentation och lägga upp här angående lagret.
Är det något som är fel så ska det fixas, de e mitt motto. nödlösningar kan man hålla på med på någon gammal Volvo eller annat junk. =)
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Nja, volvo är inget junk bara för att du har bmw, det beror på hur mycket man prioriterar,,,,

har man garage och bra verktyg samt lyft så ska man försöka lösa allt själv om kan/vill eller har tid.

Sedan nödlösningar skulle jag göra om det vore en M5 från 07 eller volvo från 70-talet. Junk är det väl när en lampa ger sig och så ringer man verkstaden för det.
Visa användare
18
drdj
Bmw 525i Touring -93
Haha, jag har Volvo jag oxå =) och Mercedes,Audi,Honda,Ford
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.