|
|
|
|---|---|
|
har just fått iväg en beställning på sänkningsfjädrar-50mm i fram, 20mm i bak. ngn med erfarenhet av just de måtten? hur ser det ut p bilen? för mkt? kommer mina däck ta i?225/40-17 i fram resp 255/45-17 i bak ngra justeringar som behöver göras?framvagnsinställning etc.. who´s the man? | |
|
Det kommer att funka men akta dig om du ska köra på skogsvägar :) Hade 60/20 på den o det var kanon men däck borde nog vara 225/45 o 255/40. Instälningen av framvagnen bör göras även om bilen inte drar annars slits däcken fortare o kan vara väldigt spårkänsligt. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Förutom det grabber tar upp så kan det även hända att bakdäcken tar i skärmkanterna om du kör över vägbulor och ojämnheter. Har för mig att mina 255or tog i på min sänkta 525iM :/ Då får man falsa skärmkanterna en aning alternativt att man struntar i det och låter däcken bli lite småslitna på sidorna ;) Du kan även behöva komma att ställa in framlyktorna inför besiktningen. Tror det står om det i gds kategorin. Mvh Johan |
|
| Du kan ju även se Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.